تاریخچه هاکی هوایی، بازی کلاسیک با جذابیت جهانی

تاریخچه هاکی هوایی

هاکی روی هوا یک بازی کلاسیک با جذابیت جهانی است. به طور معمول این بازی، یک بازی 2 نفره است که با دو مهاجم و یک میز انجام می شود. که این میز معمولاً از ترکیب پلاستیک / چوب ساخته می شود.

البته، گرچه به نظر می رسد بازی ای مانند هاکی روی هوا باید از همیشه ادامه داشته باشد. اما اگر بدانید که این ایده تقریباً 50 ساله است، متعجب خواهید شد.

همه چیز از آنجا شروع شد که سه کارمند برانزویک بیلیارد به همراه یک مهندس به ایده جدید هاکی هوایی ایمان داشتند. و بین سال های 1969 تا 1972 روی آن کار کردند.

تاریخچه هاکی هوایی

تاریخچه هاکی هوایی

مغزهای پشت بازی

سه مهندس از برونزویک – فیل کراسمن، باب کنریک و برد بالدوین – ایده ساخت بازی شبیه هاکی روی یخ را روی یک سطح بدون اصطکاک داشتند.

این بازی فضای محدودی را اشغال می کند و به شما اجازه می دهد تا یک پنبه روی آن شناور شود. درست مانند اینکه یک هاکی روی یخ به آرامی روی زمین یخ می لغزد.

با این حال، آنها با یک چالش روبرو بودند. برای اینکه بازی را کاملا بدون اصطکاک تبدیل کنند، به یک بالشتک هوا بین جیب و سطح بازی نیاز داشتند. این چیزی بود که باعث شد آنها تقریباً تسلیم شوند.

ایجاد یک میراث

کراسمن، کنریک و بالدوین برای عملی ساختن ایده خود با مهندس باب لمینوکس تماس گرفتند. او موافقت کرد که برای آنها کار کند و این ایده را در سال 1972 به واقعیت تبدیل کرد.

اولین مدل هاکی روی هوا دارای دو ارسال گل، دو مهاجم و یک ضربه محکم بود. و توسط همان شرکتی آغاز شد که ایده آن از آنجا ناشی شده است.

تاریخچه هاکی هوایی

تاریخچه هاکی هوایی

یک راه اندازی موفقیت آمیز

Brunswick Billiards قبلاً یک شرکت میز بازی کاملاً تثبیت شده بود. و در زمانی که اولین میز هاکی روی هوا را منتشر کرد، یک تولید کننده بزرگ میز استخر بود. این کمک کرد تا بازی به محض انتشار به بازار تبدیل شود.

با این حال، این ورزش به اندازه استخر اختصاصی نبود. و به مدت چند سال بیشتر به عنوان یک بازی تفریحی در مکان ها و بارهای پیتزا نگهداری می شد.

لیگ های رقابتی بازی هاکی هوایی

نزدیک اواسط دهه 1970، بلافاصله پس از اختراع، همه چیز به دنبال هاکی هوایی اتفاق افتاد. با حضور هواداران در مسابقات، این ورزش به عنوان یک ورزش رقابتی جدی تر مورد توجه قرار گرفت.

این همه به لطف اولین مسابقات هاکی روی هوا بود. که توسط هوادارانی که مایل به زنده نگه داشتن بازی بودند برگزار شد.

اولین تورنمنت با عنوان “بهترین بازیکن هاکی روی هوا در جهان” 5000 دلار جایزه داشت. این 31 قهرمان منطقه را به خود جلب کرد و در نتیجه چندین مسابقه هیجان انگیز بین شرکت کنندگان انجام شد.

انجمن هاکی هوایی هوستون در سال 1973 تشکیل شد. و پس از آن انجمن هاکی هوایی تگزاس تشکیل شد.

اندکی بعد، در سال 1975، برای رسمیت بخشیدن به قوانین این ورزش، USAA (انجمن هاکی هوایی ایالات متحده) توسط J. Phillip تشکیل شد.

از آن زمان هر ساله میزبان مسابقات قهرمانی در سطح ملی و بین المللی است.

هنوز هم اعتقاد بر این است که بسیاری از بازیکنان ایر هاکی از تگزاس سرچشمه می گیرند و بازنشسته می شوند. زیرا هاکی روی هوا از دانشگاه هوستون شروع می شود.

این ورزش پس از مسابقات قهرمانی کشور 1978 توسط USAA به یک ورزش اصلی تبدیل شد.

تاریخچه هاکی هوایی

تاریخچه هاکی هوایی

فرو رفتن در علاقه – تهدید دیوانه بازی های ویدیویی دهه 80

بلافاصله پس از اوج گرفتن در اواسط دهه 70، هیجان هاکی روی هوا شروع به از بین رفتن کرد. زیرا توجه بیشتر بازیکنان به دلیل بازی های ویدیویی جلب توجه می کرد. این دوره از بازی های اعتیاد آور کلاسیک مانند PacMan بود که صنعت بازی را طوفانی کرد.

خشم بازی های ویدیویی به حدی بود که طرفداران فکر می کردند که آیا هاکی روی هوا یک ورزش مرده است؟

قله دیگری برای هاکی روی هوا – تلاش های مارک رابینز

برای جلوگیری از منسوخ شدن آن، یک طرفدار هاکی روی هوا، مارک رابینز، یک آگهی را در یک خبرنامه تجاری منتشر کرد. که در آن او از مردم خواسته بود جداول هاکی روی هوا استفاده کنند. که دیگر نیازی به آنها ندارند.

وی بعداً یک کامیون عظیم اجاره کرد تا چندین میز انتخاب کند. و آنها را درون یک انبار نگهداری کند. هدف اصلی او ساختن میز نهایی هاکی روی هوا بود.

مارک با بیلیارد ایالات متحده تماس گرفت. بیلیارد ایالات متحده تنها شرکتی بود که در آن زمان میزهای هاکی ایر تولید می کرد. او از آنها خواست که بازی را دوباره راه اندازی کنند.

این بار طرح اصلی Brunswick را حفظ می کند. در حالی که آن با جداول بالای Formica ایجاد شده بود.

در سال 1985، مارک شرکت دیگری به نام Dynamo Corporation را متقاعد کرد. تا جداول رقابتی هاکی روی هوا را بر اساس طرح اصلی تولید کند. با این وجود، کار به تازگی آغاز شده بود و در سال اول تنها 100 فروش انجام شد.

کار سخت مارک سرانجام در سال 1993 نتیجه داد. زیرا در آن سال، دینامو شروع به فروش هزاران میز هاکی روی هوا کرد. تلاش های او سرانجام به ثمر نشست.

بازی مدرن هاکی هوایی

از سال 2015، انجمن بازیکنان هوا هاکی برای ساماندهی بیشتر این ورزش، زنده و فعال نگه داشتن آن، تشکیل شد. قوانین دوستانه غیر بازیکنان لغو شد و استاندارد خوبی برای این ورزش جدید مقرر شد.

هاکی در هوا در زمان های مدرن و با بسیاری از بازیکنان حرفه ای بازی جدی گرفته می شود. علاوه بر این، این بازی سرگرم کننده در بازار به فروش می رسد. که در طیف گسترده ای از اندازه ها و اشکال موجود است.

در حالی که طراحی اولیه ثابت مانده است. شما می توانید از نسخه های کوچک و رومیزی هاکی روی هوا گرفته تا میزهای بزرگ و بزرگ 8 فوت در اندازه مسابقات را پیدا کنید.

تعداد زیادی از تولیدکنندگان هاکی روی هوا دائماً در تلاشند تا بهترین میزها را با قیمت های رقابتی ایجاد کنند.

از میزهای سکه دار برای مناطق بازی گرفته تا میزهای مخمل خواب دار و چشمگیر برای خانه ها. صنعت میز هاکی روی هوا مثل همیشه رونق گرفته است.

تاریخچه هاکی هوایی

تاریخچه هاکی هوایی

نتیجه

در حال حاضر ایرهاکی تولیدکنندگان زیادی در سراسر جهان دارد. اعتبار ایجاد آن همیشه به فیل کراسمن، باب کنریک، برد بالدوین و باب لمینوکس تعلق می گیرد.

مارک رابینز همچنین شایسته اعتبار برای احیای مجدد بازی است. که در کمترین میزان خود قرار دارد. با تشکر از تلاش این علاقه مندان به بازی، هاکی روی هوا اکنون طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد که علاقه مند به این ورزش بازی ساده و در عین حال مهیج هستند.

با وجود طیف گسترده ای از میزهای هاکی روی هوا، هر فردی از گروه کودکان تا بزرگسالان می تواند از بازی روی یک میز به اندازه مناسب آنها لذت ببرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.