ماشین برقی و شارژی در شهربازی

تفاوت ماشین برقی و شارژی در شهربازی و بررسی مشخصات هر یک از آن ها

مقدمه

شهربازی ها یکی از مکان های تفریحی کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان است. انواع وسایل بازی در شهر بازی ها وجود دارند که هر کدام از آن ها می‌ تواند مورد علاقه شما یا فرزند شما باشد. خرید دستگاه های جذاب مانند خرید دستگاه ایرهاکی خانگی، چرخ و فلک و … باعث می‌ شود کودکان بیشتر به شهربازی ها علاقه مند شوند. یکی از جذاب ترین وسایل شهربازی ماشین های برقی و شارژی هستند. این نوع ماشین ها به کودکان و نوجوانان این امکان را می‌ دهند که راننده و کنترل کننده یک ماشین باشند بدون این که آسیب ببینند و یا این که برای آن ها خطر آفرین باشد. ماشین های بازی موجود در شهر بازی ها انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها برقی بوده و برخی از آن ها شارژی است. در این مقاله قصد داریم به معرفی ماشین های برقی و شارژی شهربازی ها بپردازیم و تفاوت آن ها را با هم بیان نماییم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره این موضوع تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

معرفی ماشین های شهربازی برقی و شارژی

معرفی ماشین های شهربازی برقی و شارژی

  • ماشین های شهربازی برقی: همانطور که از اسم این نوع ماشین ها مشخص است، برای حرکت نیاز دارند از نیروی الکتریسیته استفاده کنند. از آنجایی که سوخت آن ها نیروی الکتریکی و برق است، آلودگی و دود ایجاد نمی کنن، از این جهت محیط شهربازی آلوده نمی شود. استفاده از نیروی برق برای رانندگی سبب می‌ شود تا این ماشین ها سرعت و کارایی بهتری داشته باشند.
  • ماشین های شهربازی شارژی: این نوع ماشین ها دارای باطری هستند و باید آن ها را با استفاده از نیروی الکتریکی شارژ نمود. موضوعی که درباره ماشین های شهربازی شارژی وجود دارد، این است که امکان رانندگی و تغییر جهت در آن ها به سادگی امکان پذیر است. این موضوع یکی از برتری های این نوع ماشین ها نسبت به ماشین های برقی شهربازی ها است.

مشخصات فنی ماشین های شهربازی

ماشین های شهربازی دارای مشخصات فنی می‌باشند که در این قسمت به آن اشاره خواهیم نمود:

  • قدرت موتور

این ماشین ها همان طور که گفته شد از نیروی برق برای حرکت خود استفاده می‌ نمایند، این نیروی الکتریکی می‌ تواند توان های مختلفی را ارائه دهد. موضوع دیگری که بر قدرت موتور های ماشین های برقی و شارژی شهر بازی اثر گذار است وزن و اندازه باطری و… است. به همین دلیل به صورت دقیق نمی‌ توان قدرت این ماشین ها را بیان نمود.

  • سرعت ماشین

ماشین های شهربازی می‌ توانند سرعت خوبی را در حرکت ایجاد نمایند که این موضوع به سیستم موتور آن بستگی دارد. ایجاد سرعت بالا سبب هیجان بیشتر سرنشینان در طول بازی خواهد شد.

  • طول عمر باطری

ظرفیت و نوع باطری مورد استفاده در ماشین های برقی و شارژی اهمیت دارد. هرچه باطری ها ظرفیت و کیفیت بهتری داشته باشند عملکرد ماشین شهربازی نیز بالا تر خواهد بود.

  • سیستم ترمز 

ماشین های شهربازی می‌توانند مانند سایر خودرو ها دارای سیستم ترمز هیدرولیک و یا مکانیکی باشند. در واقع ترمز این ماشین ها در شهربازی ها خیلی قوی نیست و سبب هیجان بیشتر و برخوردها در شهر بازی ها می‌ شود. البته این موضوع بسیار ایمن شده و تحت کنترل است و هیچ آسیبی را به سرنشینان خودرو ها وارد نمی کند.

  • طراحی ماشین شهربازی

ماشین های برقی و شارژی شهربازی ها باید ساختاری جذاب و طراحی نسبتا واقعی داشته باشند تا کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان بتوانند با آن طراحی ارتباط برقرار نمایند.

  • سیستم ایمنی

از آنجایی که در شهربازی ها لازم است که ایمنی برای شرکت کنندگان بازی کاملا رعایت شود ماشین های شهر بازی ها نیز مجهز به انواع کمربند های ایمنی و رعایت اصول ایمنی هستند.

  • رنگ و طراحی ظاهری

به علت این که از این ماشین ها در شهربازی ها استفاده می‌ شود، بهتر است که رنگ های استفاده شده برای آن ها رنگ های شاد و جالب توجه باشد.

  • قابلیت های اضافی و تفریحی

در برخی از مواقع می‌ توان با اضافه نمودن موارد مختلفی مانند نور پردازی ها و ایجاد موسیقی امکانات تفریحی این نوع ماشین های شهربازی را گسترش داد و آن را برای شرکت کنندگان جذاب تر و هیجان انگیز تر نمود.

مقایسه ماشین های برقی و شارژی شهربازی ها

تفاوت های ماشین های برقی و شارژی شهربازی ها

اگرچه که این دو ماشین در شهربازی ها یکی از جذاب ترین ها و پرطرفدار ترین ها هستند اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در این قسمت به بیان آن ها خواهیم پرداخت:

  • تفاوت در حرکت

حرکت این دو خودرو به علت تفاوت در نحوه کنترل آن ها متفاوت است. در ماشین های برقی راننده لازم است که با کنترل نیروی الکتریکی و مستقیم به هدایت موتور بپردازد، اما در ماشین های شارژی کنترل با استفاده از دستکش است. در واقع کودک با کشیدن دستکش به جهت های مختلف می‌ توان دماشین را کنترل نماید.

  • کنترل و سرعت

در ماشین های برقی کنترل هایی وجود دارد که کودک با استفاده از آن ها می‌ تواند ماشین خود را کنترل نماید. اما همان طور که گفته شد ماشین های شارژی با استفاده از دستکش این کار را انجام می‌ دهند.

  • تجربه متفاوت

ماشین های برقی این امکان را ایجاد می‌ نمایند تا کودک بتواند به سادگی رانندگی کرده و از این تجره لذت ببرد. این موضوع بدون ایجاد صدای زیاد از ماشین و یا تولید آلاینده است. اما ماشین های شارژی کودک را با کنترل کردن خودرو با استفاده از دستکش وادار می‌ نماید که ممکن است برای کودک جذاب باشد و یا اینکه به صورت کلی علاقه ای به آن نشان ندهد.

کلام آخر

شهربازی ها یکی از جذاب ترین مراکز تفریح برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان است. خرید و فروش تجهیزات شهربازی کودکان یکی از چالش های صاحبان این کسب و کار ها است، زیرا در صورت جذاب نبودن و یا ایمن نبودن این کسب و کار با شکست مواجه خواهد شد. از سوی دیگر بازی با ماشین های شهربازی ها یکی از جذاب ترین قسمت های شهربازی برای کودکان و نوجوانان است، بنابراین می‌ توان با انتخاب خودروی مناسب میزان مشتری بیشتری را جذب نمود. ماشین های برقی و شارژی هر دو جز دسته های پرطرفدار هستند با این تفاوت که ماشین های برقی را می‌ توان با کنترلر ها کنترل نمود اما ماشین های شارژی با استفاده از دستکش ها کنترل می‌ شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.