صدمات ناشی از ایرهاکی

آیا احتمال آسیب دیدگی با ایرهاکی وجود دارد؟

مقدمه

آیا با آسیب های ایرهاکی آشنا هستید؟ در اینجا می خواهیم از مشکلات احتمالی ایرهاکی و صدمات ناشی از ایرهاکی صحبت کنیم. ایرهاکی یکی از محبوب ترین و هیجان انگیز ترین بازی ها در تجهیزات شهربازی سرپوشیده است اما در عین حال در صورت بازی در طولانی مدت می تواند باعث مشکل ساز شود از جمله آسیب های آن درد شانه است که بین بازیکنان این بازی شایع می باشد اگر می خواهید از صدمات جلوگیری کنید، باید از بریس هاکی استفاده کنید. همچنین یکی از مهمترین مواردی است که از درد زیاد شانه جلوگیری می کند، گرم کردن عضله ها قبل از شروع بازی می باشد. ناگفته نماند هر بازی در کنار لذت بخش بودن اگر به طور مداوم و به شکل غیر اصولی انجام شود، آسیب های جسمی  بدنبال خواهد داشت. شما عزیزان می توانید با اطلاع از صدمات ناشی از ایرهاکی، احتمال وارد شدن آسیب را به بدن خود کاهش دهید.

صدمات ناشی از ایرهاکی

دستگاه ایرهاکی یک بازی تدافعی است که در آن بیشترین فعالیت آن با حرکت دست انجام می گیرد که همین مسئله به بدن و شانه نیز  فشار می آورد. صدمات متداول زیادی در ناحیه ی شانه ها وجود دارد، مانند جدا شدن مفصل AC و دررفتگی آن که اگر به طور مداوم با چنین آسیب های پیچیده ای مواجه شدید، باید بازی با ایرهاکی را کنار بگذارید. اکثر افرادی که به صورت حرفه ای ایرهاکی را بازی می کنند، خوب می دانند که اگر نکاتی را قبل و حین بازی رعایت نکنند، بدون شک صدمه خواهند دید. بنابراین به شما عزیزان توصیه می کنیم با رعایت نکات ایمنی از وارد شدن آسیب به بدن خود جلوگیری کنید.

صدمات ناشی از ایرهاکی

اما افراد تازه وارد و ناشی به خاطر بی اطلاعی صدمات احتمالی و ساده انگاری نسبت به این بازی بیشتر در معرض آسیب هستند. دیگر دلیل بروز این مشکلات قیمت دستگاه ایرهاکی می باشد که افراد برای صرفه جویی در هزینه با خرید ایرهاکی ارزان و بی کیفیت و ناشناخته و در نظر نگرفتن کیفیت آن با ایرهاکی بازی می کنند، خود به دلیل استاندارد نبودن خطر آسیب رساندن را افزایش می دهد. ایرهاکی فول آپشن به دلیل طراحی فوق حرفه ای که دارد، می تواند از ایجاد صدمات در افراد تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند.

توصیه ی ما به این افراد این است که قبل از شروع بازی حداقل کاری که می توانند انجام دهند گرم کردن عضلات بدن خصوصا شانه می باشد. در ادامه درباره ی نکاتی که باید به هنگام بازی ایرهاکی رعایت شود تا از صدمات ناشی از ایرهاکی جلوگیری شود، توضیح می دهیم.

نکات مهم در بازی ایرهاکی

  • موضع گیری و حرکت دقیق

قبل از انجام بازی، باید حالت بدن را در موقعیت عالی  قرار بدهید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن در حین بازی توجه کافی داشته باشید، نحوه ی ایستادن و حرکت مناسب دست می باشد. همچنین یکی از مؤثرترین روش‌ ها در این خصوص این است که نحوه ی بازی بازیکنان حرفه ای را تماشا کنید تا به طرز قرار گیری و حرکات آن ها پی برده و بتوانید از آن ها استفاده کنید. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب، استفاده از وضعیت صحیح و حرکت بازو در حین بازی است. از حرکات اضافی به هر قیمتی در حین بازی، جددا خودداری کنید.

  • بررسی وضعیت بدن

قبل از شروع تمرین، باید هرگونه درد اضافی ای که در بدن خود احساس می کنید را بررسی کنید. شانه یکی از مهم ترین قسمت هایی است که درگیری بالایی در زمان بازی ایرهاکی دارد و باید به آن توجه کافی داشته باشید. به یاد داشته باشید که اگر چند روز از آخرین باری که ایرهاکی را لمس کرده اید دردی را حس کنید باید آن را بررسی کنید، زیرا می تواند به این معنی باشد که عضله بازو آسیب دیده است. با انجام اقدامات احتیاطی مناسب و توجه دقیق به بازوهای خود، باید بتوانید بدون آسیب رساندن به خود، یک تمرین روتین ایرهاکی را انجام دهید. فشار بیش از حد به بدن و توان جسمی خود در زمان بازی ایرهاکی قطعا آسیب های جبران ناپذیری برای شما به دنبال خواهد داشت.

صدمات ناشی از ایرهاکی

  • تجهیزات محافظتی

شما عزیزان برای جلوگیری از صدمات ناشی از ایرهاکی باید از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. به دلیل سرعت و قدرت مورد نیاز برای زدن ضربات در حین بازی، بازوی شما درگیر خواهد شد، بنابراین  باید از تجهیزات بی نقصی مانند بند آرنج، مچ بند و سایر تکیه گاه های ضروری استفاده کنید که باعث کاهش فشار و موارد دیگر نیز می شود. کودکان با سنین پایین بهتر است از دستگاه های ایرهاکی مناسب سن خود استفاده کنند.

  • زمان تمرین

مشکل اصلی بازیکنان آماتوری که قصد افزایش مهارت خود در زمینه یادگیری بازی ایرهاکی را دارند، زمان نامنظم آن ها برای تمرین ایرهاکی است. اگر تجربه زیادی در زمینه بازی ایرهاکی ندارید، باید به تمرین کردن توجه کنید. می توانید میز ایرهاکی  را برای تمرین مداوم در زیرزمین یا جایی که بتوانید راحت و مستمر تمرین کنید، قرار دهید. با این حال، اگر می خواهید مهارت های نوآورانه را توسعه دهید، باید به طور منظم تمرین کنید. شما باید با حرکات کششی و گرم کردن بدن شروع کنید تا عضلات شما برای واکنش های سریع و تخلیه ی انرژی آماده شوند و به این کار قبل از شروع بازی عادت کنید تا بدن و عضلاتتان مورد توجه همیشگی تان قرار بگیرند. کشش و حرکات مهم دیگر پس از آن را باید به تدریج در مدت زمان تمرین خود افزایش دهید.

ریکاوری به هنگام آسیب دیدگی با ایرهاکی

بازی ایرهاکی به دلیل سرعت بالای بازی، می تواند باعث آسیب دیدگی بازیکنانی شود که به طور مداوم تمرین می کنند. هنگامی که در اثر بازی ایرهاکی دچار آسیب شدید برای اینکه از درد شانه و یا دردهای دیگر ناشی از آن خلاص شوید، باید داروها و تجهیزات کامل را در دسترس داشته باشید تا با مصرف و استفاده از آن ها در کمترین زمان مشکل را برطرف کنید. گرم نگهداشتن عضله هم می تواند یکی از اقدامات مهم در تسکین درد باشد. توصیه ی مهم که باید همیشه مورد توجه قرار داد این است که در آسیب های شدید استراحت دادن به بدن را در مدت زمان لازم نادیده نگیریم، چون عضلات با استراحت بازیابی می شوند و از فشار مداومی که بر آن ها وارد می شود رها شده و در نتیجه آن فرد می تواند دوباره بازی ایرهاکی را انجام دهد.

نکات مهم در بازی ایرهاکی

سخن پایانی

بدون شک، ایرهاکی یک بازی هیجان انگیز باورنکردنی است که در آن باید به استراتژی، مهارت و قدرت کامل نیز نیاز داشته باشید. این بازی محدودیت سنی ندارد و متناسب با هر سنی در بازار موجود می باشد. فروش ایرهاکی نیاز به تخصص دارد تا فروشندگان خریداران را با مزیت و مشکلاتشان کامل آشنا کنند. با این حال تمام افراد از کودک تا بزرگسال که با بازی ایرهاکی سروکار دارند، باید تمام نکات مربوط به آن را رعایت کنند تا دچار مشکل و آسیب جدی نشوند و ایرهاکی برای آن ها بازی کاملا سالم و لذت بخشی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.