اسباب بازی فروشی در بوشهر

مقدمه

برای کودکان بسیار مهم است که فرصت هایی را برای بازی با انواع اسباب بازی ها و شرکت در فعالیت های متنوع را داشته باشند. در زمان خرید اسباب بازی ها علاوه بر توجه به سن کودکان باید به ایمنی آن ها نیز توجه کنید. بهتر است اسباب بازی های مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنید. علاوه بر انواع اسباب بازی های موجود در بازار شما عزیزان می توانید از بازی های رومیزی مانند دستگاه ایرهاکی، فوتبال دستی و سایر موارد دیگر نیز برای سرگرم کردن کودکان خود استفاده کنید. شما عزیزان می توانید با مطالعه این مقاله درباره ویژگی اسباب بازی فروشی در بوشهر و ویژگی انواع اسباب بازی ها، اطلاعاتی را بدست آورید.

بازی به این معنی است که کودکان در هر سنی می توانند مهارت های جدیدی را هم در نحوه تفکر مغزشان و هم در نحوه تحرک بدنشان ایجاد کنند. برای کودکان بازی با اسباب بازی ها به عنوان یک ابزار مهم برای یادگیری است. اسباب بازی ها می توانند فرصت هایی از جمله افزایش اعتماد بنفس، به دست آوردن واژگان جدید، افزایش دامنه حرکات را برای کودکان ایجاد کنند. از این جهت بسیار مهم است که برای کودکان خود اسباب بازی را تهیه کنید که باعث افزایش مهارت در آن ها شود.

انواع اسباب بازی

راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان

بازی با اسباب بازی در مراحل اولیه رشد کودکان بسیار مهم است؛ به طورکلی می توان گفت امروزه اسباب بازی ها به عنوان اولین وسیله یادگیری برای کودکان تبدیل شده اند. اسباب بازی های آموزشی این قدرت را دارند که ماده خاکستری مغز کودکان را تحریک کرده و توانایی های شناختی آن ها را نیز توسعه دهد. برای این که بتوانید در زمان خرید بهترین نوع اسباب بازی را برای کودکان خود انتخاب کنید، باید درباره نحوه تقسیم بندی آن ها و مشخصات هر یک از اسباب بازی ها اطلاعات کاملی داشته باشید. انواع اسباب بازی ها را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

1-اسباب بازی ساختمانی: اسباب بازی های ساختمانی هیچ زمان از مد نمی افتد؛ این نوع اسباب بازی مورد علاقه بسیاری از کودکان است. کودکان دوست دارند قطعات را روی هم قرار داده و سازه های جدیدی را بسازند. ساختن اسباب بازی توسط کودکان، قدرت تخیل آن ها را تقویت می کند. کودکان با بازی با اسباب بازی های ساختمانی، مهارت های حرکتی و هماهنگی چشم و دست آن ها افزایش می یابد. هنگام خرید اسباب بازی های ساختمانی، حتما به سن کودکان خود توجه کنید، چون ممکن است قطعات برخی از آن ها به شدت کوچک باشند و برای کودکان خطراتی را ایجاد کند.

اسباب بازی ساختمانی

2-عروسک: عروسک و حیوانات عروسکی به بچه ها کمک می کنند تا دنیای اطراف خود را کشف کرده و در مورد آن ها بیاموزند. شما عزیزان می توانید با استفاده از این نوع اسباب بازی به فرزندان خود بیاموزید که چگونه می توانند با خواهر و یا بردار تازه متولد شده خود ارتباط برقرار کنند. همچنین کودکان می توانند با بازی با عروسک ها، احساسات شخصی خود را به درستی ابراز کنند.

3-اسباب بازی های موزیکال: گوش دادن به موسیقی بهترین راه حل برای سرگرم کردن کودکان است. موسیقی و سازها، رشد مغز کودکان را تحریک می کند. با این حال بین اسباب بازی های موسیقی و اسباب بازی هایی که صدا تولید می کنند، تفاوت وجود دارد.

اسباب بازی های موزیکال

4-اسباب بازی های پازل: برای ایجاد مهارت های حرکتی، هماهنگی دست و چشم و مهارت های حل مسئله می توانید از اسباب بازی های پازل برای فرزندان خود استفاده کنید. کودکان برای تکمیل یک پازل باید تمرکز کرده و حافظه خود را به کار گیرند. همانطور که توانایی کودکان در حال رشد است، پیچیدگی و نوع پازل نیز افزایش می یابد؛ از این جهت پازل ها می توانند همواره یک چالش جدید را برای کودکان ایجاد کنند.

علاوه بر دسته بندی های بالا، اسباب بازی های آموزشی و غیرالکترونیکی نیز برای بازی کودکان وجود دارد. شما عزیزان می توانید با استفاده از بازی های رومیزی مانند دستگاه هند اسپید، علاوه بر سرگرم کردن کودکان خود مهارت های آن ها را نیز افزایش دهید.

اسباب بازی مخصوص کودکان

هنگام خرید انواع اسباب بازی های برای فرزندان خود، بهتر است به سن و مهارت کودکان دقت کنید. مراقب خطرات اسباب بازی ها برای کودکان خود باشید. هنگام خرید اسباب بازی به نکات زیر توجه کنید:

  • اسباب بازی های ساخته شده از مواد طبیعی مانند پنبه، پشم و چوب های بدون روکش را انتخاب کنید.
  • از خرید اسباب بازی هایی چوبی قدیمی رنگ آمیزی شده خودداری کنید. رنگ ممکن است حاوی سرب باشد که برای کودکان ضرر دارد.

اسباب بازی چوبی

  • بررسی کنید که اسباب بازی انتخابی شما از پارچه های قابل شستشو ساخته شده باشند.
  • اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که دارای برچسب بدون فتالات و بدون PVC باشد.
  • از دادن اسباب بازی های دارای قطعات فلزی به کودکان نوپای خود اجتناب کنید.
  • از خرید اسباب بازی های پلاستیکی با کدهای بازیافتی #3، #6 ، #7 اجتناب کنید.
  • رنگ، مداد رنگی و سایر وسایل هنری را طوری انتخاب کنید که عبارت “غیر سمی” در آن ها هک شده باشد.
  • تجهیزات ایمنی که همراه با اسباب بازی است را خریداری کنید. برای مثال در هنگام خرید دوچرخه، کلاه ایمنی را نیز خریداری کنید.
  • اسباب بازی هایی که صدای های بلند را ایجاد می کنند مانند تفنگ های اسباب بازی؛ می توانند بر روی شنوایی کودکان تاثیر بدی بگذارند. قبل از خریداری اسباب بازی، برچسب های هشدار دهنده ای که روی اسباب بازی ها وجود دارد حتما مطالعه کنید.
  • بررسی کنید که آیا اسباب بازی حاوی آهنربا است یا خیر. آهنرباهای کوچک اگر بلعیده شوند، برای کودکان خطرات زیادی را ایجاد می کنند. آهنرباها می توانند از طریق دیواره های روده به هم قفل شده و باعث سوراخ شدن و انسداد مجرای روده شوند، این امر می تواند منجر به عفونت و حتی مرگ کودکان شود. یک استاندارد جدید برای اسباب بازی های حاوی آهنربا تایید شده است، که تولیدکنندگان باید اطمینان حاصل کنند که آهنرباهای خطرناک در طول بازی جدا نشود.
  • اطمینان حاصل کنید که باتری های موجود در اسباب بازی در درسترس کودکان قرار نداشته باشند. باتری ها اغلب برای تولید جلوه های نور و صدا در اسباب بازی ها استفاده می شوند.

توجه کردن به مغازه اسباب بازی فروشی

در زمان خریداری اسباب بازی برای کودکان خود تنها توجه به میزان کیفیت اسباب بازی مهم نیست، بلکه باید به فروشگاهی که قصد دارید از آن اسباب بازی مورد نظر خود را خریداری کنید نیز، باید توجه کنید. بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که از تنوع کالایی بالایی برخوردار باشد. مراکز اسباب بازی فروشی در بوشهر باید کالاهایی را عرضه کنند که علاوه بر سرگرم کردن کودکان باعث ارتقا مهارت های مختلف کودکان نیز شود.

فروشگاه اسباب بازی فروشی

ممکن است در زمان خرید به دلیل تنوع بالای اسباب بازی ها، انتخاب آن ها کمی دشوار باشد. از این جهت فروشگاه های اسباب بازی باید اجناس خود را به صورت طبقه بندی شده در کنار یکدیگر قرار دهند، این امر انتخاب اسباب بازی ها را راحت تر می کند. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، شما عزیزان می توانید با توجه به جنسیت، سن، میزان مهارت کودکان، دسته های مختلف اسباب بازی را بررسی کرده و بهترین آن ها را خریداری کنید.

فروشگاه اسباب بازی در بوشهر

امروزه فروشگاه های متنوعی در سطح شهر وجود دارند که در زمینه فروش اسباب بازی ها فعالیت دارند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه های اسباب بازی در بوشهر، اجناس مورد نظر خود را از نظر ارزش آموزشی، میزان کیفیت، امنیت و برند بودن آن بررسی کرده و سپس آن ها را خریداری کنید. اگر قصد دارید اسباب بازی های مورد نظر خود را از طریق اینترنتی خریداری کنید، بهتر است به وب سایت های معتبر مراجعه کنید. خرید آنلاین از اسباب بازی فروشی در بوشهر می تواند از اتلاف وقت شما عزیزان جلوگیری کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.