مصرف کالری در ورزش های مختلف

مصرف کالری در ورزش های مختلف

مقدمه

هر روز هنگام حرکت، ورزش و انجام کارهای روزانه خود، کالری می سوزانید. اکثر زنان بالغ به 1600 تا 2200 کالری در روز نیاز دارند، در حالی که مردان بالغ به 2200 تا 3000 کالری در روز نیاز دارند. با این حال، میزان کالری مورد نیاز روزانه شما به بدن و بسته به سطح فعالیت روزانه، بستگی دارد. شما عزیزان می توانید با انجام ورزش، میزان کالری اضافی بدن خود را بسوزانید. توسط فرمول های محاسبه کننده کالری، می توانید میزان کالری مصرفی خود را در طول روز محاسبه کنید. محاسبه کالری مصرف شده و سوزانده شده، ممکن است به مدیریت وزن کمک کند؛ برنامه ها و وب سایت های مختلفی برای کمک به این فرآیند در دسترس هستند. این مقاله به شما کمک می کند تا اطلاعات مفیدی درباره میزان کالری سوزی در ورزش های مختلف کسب کنید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منظور از سوزاندن کالری در بدن چیست؟

تعداد کالری هایی که باید در یک روز بسوزانید تا حد زیادی به اهداف سلامتی و تناسب اندام شما و همچنین به عوامل دیگری مانند سن، جنس، قد، وزن و سطح فعالیت بستگی دارد. کاهش وزن می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله سن، ژنتیک، هورمون ها، شرایط پزشکی و داروها متفاوت باشد. کالری نشان دهنده میزان مصرف انرژی و انرژی ذخیره شده در بدن است. تعداد کالری هایی که در طول روز می سوزانید شامل کالری های سوخت و ساز پایه است که برای حفظ عملکرد بدن سوزانده می شود.

دانستن این که چه عواملی در سوزاندن کالری نقش دارند، می تواند به فرد کمک کند تا رژیم غذایی یا برنامه ورزشی خود را برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود، تغییر دهد. برای سوزاندن کالری های اضافه بدن خود می توانید انواع فعالیت های ورزشی را در طول روز انجام دهید. به دلیل فعالیت های زیادی که افراد در حین انجام برخی از بازی ها انجام می دهند، کالری سوزی در بدن انجام می شود. برخی از تجهیزات شهربازی نیز باعث تحرک در افراد می شود، این امر می تواند کالری های اضافه بدن را بسوزاند.

کالری سوزی

آیا مردان بیشتر از زنان کالری می سوزانند؟

بله، مردان و زنان با سرعت های متفاوت کالری می سوازند؛ به همین دلیل است که جنسیت به همراه سن و وزن به عنوان یک متغیر در معادله های اندازه گیری میزان کالری، گنجانده شده است. جنسیت افراد بر روی تعداد کالری هایی که فرد می سوزاند، تاثیر می گذارد. میزان چربی بدن مردان در بدو تولد در مقایسه با زنان، کمتر است؛ از این جهت مردان تمایل بیشتری دارند که توده های عضلانی بیشتری داشته باشند. عضله بیشتر به این معنی است که بدن در حالت استراحت کالری بیشتری می سوزاند، بنابراین مردان معمولا کالری بیشتری نسبت به زنان می سوزانند و ممکن است برخی مردان و یا حتی زنان برای عضله سازی از ترکیب باشگاه و مکمل بدنسازی استفاده کنند. ترکیب بدن یک فرد و سطح هورمون های آن ها نقش بسیار مهمی در میزان کالری سوزی ایفا می کند.

کالری سوزی در ورزش

میزان کالری سوزی ورزش ها

توجه داشته باشید که عادات ورزشی شما بر میزان کالری که در زمان استراحت می سوزانید، تأثیر می گذارد. در حالی که فعالیت های هوازی ممکن است کالری بیشتری را در طول جلسه تمرین بسوزاند، محققان دریافته ‌اند که ورزش های مقاومتی میزان متابولیسم در حالت استراحت را تا 14 ساعت پس از ورزش افزایش می ‌دهد. فعالیت های بدنی بیش از میزان متابولیسم پایه کالری می سوزاند.

میزان کالری سوزی ورزش ها

بسته به مدت و شدت ورزش، بدن شما قند خون موجود، گلیکوژن ذخیره شده در عضلات و کبد، و چربی ها را می سوزاند و در صورت نیاز حتی شروع به سوزاندن پروتئین عضلانی نیز می کند. کالری های ورزشی سوزانده شده در طول فعالیت های قلبی عروقی مانند پیاده روی، دویدن، شنا و دوچرخه سواری به شدت ورزش، وزن بدن و مدت زمانی که صرف ورزش می کنید، بستگی دارد. تحقیقات نشان داده است که در طول ورزش، افزایش مصرف کالری تقریبا به دلیل انقباض عضلات اسکلتی اتفاق می افتد. در ادامه درباره میزان کالری سوزی ورزش های مختلف توضیح بیشتری می دهیم.

1-دویدن

دویدن یک تمرین هوازی فوق العاده است، زیرا به شما کمک می کند در 30 دقیقه حدود 450 کالری بسوزانید. دویدن برای تقویت قدرت و استقامت پاهای شما یک گزینه عالی هستند. اگر دوی سرعت را انجام می دهید، چربی اضافی شکم را سوزانده می شود.

دویدن

2-شنا

شنا یک تمرین بسیار عالی برای بدن است و بسته به سبک مورد استفاده تا 360 کالری در نیم ساعت می سوزاند. برای افراد در هر سنی و به خصوص برای کسانی که کمردرد و یا مشکلات ستون فقرات دارند، مناسب است.

3-قایقرانی

با انجام این ورزش شما عزیزان می توانید حدودا 220 کالری را در نیم ساعت، بسوزانید. این ورزش باعث ایجاد استقامت، قدرت و تمرین عضلات شانه، لگن و عضلات دوسر می شود.

4-تنیس

با انجام این ورزش در بازه زمانی 30 دقیقه، حدودا 250 تا 300 کالری را می سوزانید. ورزش تنیس یک راه حل بسیار عالی برای سوزاندن کالری های اضافی بدن است. اگر قصد دارید این ورزش را به صورت حرفه ای در خانه و یا باشگاه های خود انجام دهید، می توانید میزهای تنیس را تهیه کنید.

شما عزیزان می توانید با بازی با انواع تنیس های دیجیتال به صورت بازی های تک نفره و یا دونفره، در طول روز میزان کالری زیادی را بسوازنید. جهت کسب اطلاع از قیمت های به روز انواع تنیس دیجیتال بزرگسالان، می توانید به فروشگاه یکه سازان مراجعه کنید.

5-بسکتبال

به طور متوسط شما عزیزان می توانید در این بازی رقابتی، حدودا 650 کالری را در ساعت بسوزانید. ترکیبی از دویدن، پریدن و حرکات جانبی سریعی که در طول این ورزش انجام می دهید، به بدن شما کمک می کند.

ورزش بسکتبال

6-هاکی

بازی هاکی به طور متوسط 660 کالری در ساعت می سوزاند. با انجام این ورزش شما عزیزان می توانید سطح بالایی از کالری اضافی بدن خود را بسوزانید. دستگاه ایرهاکی نیز یک نمونه بازی شبیه سازی شده از ورزش هاکی است. افراد در حین بازی ایرهاکی فول آپشن روی میز برای مهار کردن توپ، تحرک زیادی می کنند، از این جهت میزان کالری زیادی می سوزاند.

نتیجه گیری

بسیاری از مردم فکر می کنند که برای سوزاندن کالری در طول روز نیاز به ورزش سخت دارند. در حالی که ورزش کالری زیادی می سوزاند، بدن شما در حین انجام کارهای عادی روزانه نیز کالری می سوزاند.  این که در طول روز چقدر کالری می سوزانید به وزن شما بستگی دارد. بدن شما برای حفظ دمای بدن، تنفس، گردش خون، هضم غذا، دفع مواد زائد، ساخت و ترمیم سلول ها و بافت ها و حفظ فعالیت مغز و سیستم عصبی کالری می سوزاند. می توانید کالری سوزانده شده در طول روز را توسط فرمول ها بر اساس قد، وزن، سن و فعالیت های خود بررسی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.