بازی فکری برای تقویت حافظه

چند بازی فکری جذاب برای تقویت حافظه دیداری کودکان

مقدمه

کودکان با انجام بازی های فکری می توانند حافظه دیداری خود را به خوبی تقویت کنند. برای قرار دادن بازی های فکری در زندگی کودکان راه های زیادی وجود دارد. این نوع بازی در تحریک توانایی های شناختی کودکان و افزایش تمرکز آن ها تاثیر زیادی می گذارد. ما در این مقاله قصد داریم تا راهکارهایی برای تقویت حافظه دیداری کودکان ارائه دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بازی های فکری

توانایی تصویر سازی و به خاطر سپردن آن چیزی که می بینیم، یک مهارت ضروری برای تمامی افراد است. داشتن حافظه دیداری قوی به این معنی است که می توانید اطلاعات تازه را به اندازه کافی در ذهن خود ثبت کنید. بازی های فکری مغز را تمرین می دهند و آن ها را هوشیارتر می کنند. اگر هر روز حداقل 30 دقیقه بازی های فکری را انجام دهید، تمرکز و توانایی های شما افزایش می یابد. اگر حافظه دیداری کودکان تقویت شود یادگیری مطالب در سنین بالا و در مدارس برای کودکان، راحت تر می شود. شما عزیزان می توانید برای افزایش مهارت های کودکان خود، با آن ها تمرینات مشخصی را انجام دهید.

بازی فکری برای تقویت حافظه دیداری

کودکان عزیز شما می توانند با انجام بازی های مختلف استعدادهای خود را شکوفا کنند. بازی های هیجان انگیزی از جمله ایرهاکی، تنیس، فوتبال دستی و سایر موارد دیگر برای کودکان وجود دارند. علاوه بر موارد گفته شده کودکان می توانند با انجام بازی های فکری، مهارت های خود تا حد زیادی افزایش دهند. بازی های فکری برای رشد مغز کودکان بسیار مفید هستند، تمرکز آن ها را بهبود می بخشند، و یک راه حل عالی برای سرگرم کردن کودکان در کنار اعضای خانواده هستند.

بازی فکری مناسب کودکان

برخی از بازی های فکری هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب هستند. انواع مختلفی از بازی های فکری و اسباب بازی در بازار وجود دارد، شما می توانید بر اساس سطح دانش و مهارت کودکان خود بهترین آن ها را انتخاب کنید. علاوه بر بازی های فکری مانند پازل ها، لگوها و سایر موارد دیگر فعالیت های ورزشی زیادی نیز وجود دارند که انجام آن ها برای کودکان بسیار هیجان انگیز است.

بازی فکری مناسب کودکان

انجام فعالیت های ورزشی از جمله تنیس، فوتبال دستی، والیبال، ایرهاکی، ایربال و سایر موارد دیگر برای کودکان بسیار لذت بخش است. شما می توانید با استفاده از این فعالیت ها مهارت های حرکتی، شنیداری، دیداری کودکان خود را افزایش دهید. برای انجام این فعالیت های ورزشی، باید وسایل مورد نیاز آن ها را از بازار تهیه کنید. برای اطلاع از بهترین قیمت خرید دستگاه ایرهاکی و فوتبال دستی می توانید به فروشگاه یکه سازان مراجعه کنید. این فروشگاه یکی از مراکز معتبر در زمینه عرضه انواع میزهای بازی برای استفاده در تمامی سنین است. در ادامه مقاله چند نمونه از بهترین بازی های فکری برای تقویت حافظه کودکان شما عزیزان توضیح داده می شود.

چند نمونه بازی فکری

1-شما عزیزان می توانید برای تقویت حافظه کودکان خود از سازه های رنگی استفاده کنید. کودکان می توانند بر اساس میزان خلاقیت خود سازه ها را در کنار یکدیگر چیده و شکل های مختلفی را ایجاد کنند. برای افزایش هیجان این بازی می توانید به کودکان خود امتیاز بدهید.

2-بازی پازل یکی از بازی های فکری مورد علاقه بسیاری از کودکان است. این بازی بیشتر برای کودکانی با سنین پایین مناسب است. چیدن قطعات پازل در جای خود، به هماهنگی بیشتر چشم ها و دستان کودکان کمک شایانی می کند.

بازی پازل

3-برای شناخت بهتر اشیا به کودکان خود می توانید از کارت هایی که روی آن تصاویری وجود دارد استفاد کنید. تصاویر روی کارت ها را به کودکان نشان دهید و از آن ها بخواهید تا شی مورد نظر داخل تصویر را در فضای اتاق پیدا کنند. این بازی در شناخت وسایل و اشیا به کودکان کمک می کند.

4-بازی جورچین یکی دیگر از بازی های مورد علاقه کودکان است. مهارت تصویری کودکان با قرار دادن تصاویر جورچین در کنار هم، افزایش می یابد.

5-بازی فکری تیزبین یکی از شناخته شده ترین بازی های فکری است که باعث تقویت حافظه کودکان می شود.

6-علاوه بر بازی های فردی ذکر شده در بالا، شما می توانید با کودک خود به صورت گروهی بازی کنید. مهارت های اجتماعی کودکان با انجام بازی های تیمی و گروهی، رشد می کند. برای مثال می توانید با کودکان خود بازی های فکری از جمله تخته نرد، شطرنج انجام دهید.

7-یکی از بازی های گروهی مورد علاقه بسیاری از کودکان، بازی قایم موشک است. کودکان برای پیروز شدن در این بازی باید مکان های مختلف را ارزیابی کنند، این امر باعث افزایش مهارت حل مسئله در کودکان می شود.

8-انجام ورزش به عنوان یک فعالیت فردی و گروهی می تواند دامنه ی وسیعی از مهارت های کودکان را تقویت کند. کودکان با انجام ورزش های مورد علاقه ی خود می توانند رابطه صمیمانه تری با اعضای خانواده داشته باشند.

نتیجه گیری

بازی های فکری به کودکان کمک می کند تا در طول روز تصاویر را بتوانند به خوبی در ذهن ثبت کنند، این امر باعث بهتر شدن حافظه دیداری آن ها می شود. در واقع کودکان با انجام بازی های فکری مختلف قادر هستند مهارت های شنیداری و دیداری خود را افزایش دهند. علاوه بر این هماهنگی چشم، دست، گوش کودکان با یکدیگر با انجام بازی میسر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.