فواید ورزش تنیس

فواید باور نکردنی ورزش تنیس برای بدن انسان

مقدمه

انجام ورزش تنیس ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد اما با یادگیری تکنیک های آن، انجام آن بسیار راحت می شود. کودکان، افراد مسن و تقریبا همه افراد می توانند این ورزش هیجان انگیز را انجام دهند و از مزایای سلامتی آن نیز بهره مند شوند. علاوه بر ورزش تنیس شما عزیزان می توانید فعالیت های ورزشی سرگرم کننده دیگر را نیز انجام دهید. بازی ایرهاکی یکی از فعالیت های هیجان انگیز مناسب همه ی افراد است، شما می توانید این نوع بازی را در کنار اعضای خانواده خود انجام دهید. در این مقاله درباره فواید ورزش تنیس برای سلامتی توضیح داده شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تنیس روی میز

چرا باید ورزش تنیس را شروع کنیم؟

انجام فعالیت های ورزشی در طول روز، برای سلامتی افراد بسیار مفید است. در ورزش تنیس با انجام تمرینات عضلات پا، استقامت و هماهنگی دست و چشم شما تقویت می شود و در عین حال انعطاف عضلات و تراکم استخوان ها نیز بهبود می یابد. شما عزیزان می توانید با انجام فعالیت های ورزشی، خشم خود را به راحتی کنترل کرده و آن را مدیریت کنید. از طرف دیگر انجام ورزش تنیس در مقایسه با سایر فعالیت های ورزشی دیگر نیاز به صرف هزینه های زیاد نیست از این جهت انجام آن مقرون به صرفه است.

فواید ورزش تنیس

از آن جا که ورزش تنیس یک بازی چالش برانگیز از نظر استراتژدی و مهارت های فیزیکی است، نیاز به انجام سرعت های چرخشی در آن نیست. این موضوع یکی از دلایل مهمی است که بسیاری از پزشکان انجام این ورزش را برای سالمندان توصیه می کنند. در ادامه به فواید دیگر ورزش های تنیس اشاره شده است.

1-قدرت مغز را افزایش می دهد: از آن جا که بازی تنیس نیاز به خلاقیت دارد، انجام آن به افزایش قدرت مغز کمک می کند. در واقع ورزش تنیس شامل تفکر تاکتیکی و برنامه ریزی برای قسمت های مختلف بدن است. این امر تفکر انتقادی و هوشیاری ذهنی را با ایجاد ارتباط در مغز و با تنظیم مواد شیمیایی مغز، بهبود می بخشد. انجام ورزش های تنیس می تواند به حافظه، مهارت های اجتماعی و رفتاری افراد کمک کند و به عنوان یک عامل مهم در کاهش استرس عمل کند.

2-بهبود انعطاف پذیری و تعادل: انجام فعالیت های ورزشی به صورت منظم می تواند توده های استخوانی را بهبود بخشد. بازی تنیس به شما این امکان را می دهد تا به طور مداوم، بدن خود را در حالت کشش قرار دهید. برای انجام حرکات کششی باید کلیه ی اعضای بدن خود را درگیر کنید، بنابراین انجام این ورزش انعطاف پذیری، هماهنگی و تعادل بدن شما را افزایش می دهد. از این رو زمانی که ورزش تنیس را به صورت منظم انجام می دهید، عضلات شما تقویت شده و انعطاف پذیری آن بالاتر می رود، در این صورت احتمال افتادن یا آسیب در استخوان های شکننده شما کاهش می یابد.

افزایش انعطاف پذیری در ورزش تنیس

3-کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: بازی تنیس با بهبود میزان اکسیژن رسانی و انتشار دی اکسید کربن به تقویت قلب شما کمک می کند. با این کار با پایین نگه داشتن سطح کلسترول، شانس ابتلا به سکته و سایر مشکلات عروقی تا حد زیادی کاهش می یابد. ورزش تنیس باعث کاهش فشار خون نیز می شود، بنابراین بدن شما را سالم تر نگه می دارد.

4-کاهش وزن: ورزش تنیس در واقع می تواند به عنوان یک عامل مهم کالری سوزی عمل کند. برای حفظ وزن سالم، تنیس را همراه با یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید.

5-بهبود فعالیت های اجتماعی: شما عزیزان می توانید با ورزش تنیس مهارت های اجتماعی خود را افزایش دهید. تعامل اجتماعی با بازیکنان به تقویت سلامت روانی شما کمک می کند و در نتیجه افسردگی را در میان افراد بزرگسال به شدت کاهش می دهد.

افزایش مهارت اجتماعی در تنیس

شما عزیزان همچنین می توانید بازی تنیس را توسط میزهای تنیس دیجیتال در خانه انجام دهید. تنیس روی میز یک باز هیجان انگیز است که بسیاری از افراد تمایل به انجام آن را دارند. شما می توانید با تهیه تجهیزات لازم انواع بازی های رومیزی را در کنار اعضای خانواده خود انجام دهید. مجموعه یکه ساز یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه عرضه انواع میزهای تنیس دیجیتال و میزهای ایرهاکی با مناسب ترین قیمت است.

نتیجه گیری

فعالیت هایی که کاهش وزن را ترویج می کنند تقریبا برای بسیاری از افراد جذاب هستند، به ویژه در این دورانی که چاقی یک خطر عمده برای سلامت جهانی است و به خصوص با سبک زندگی بی تحرکی که بر بسیاری از افراد حاکم شده است. انجام ورزش تنیس به صورت منظم باعث تقویت تاندون ها و رباط های بدن می شود، همچنین این نوع فعالیت ورزشی می تواند به عنوان یک راهکار عالی برای بهبود تراکم مواد معدنی استخوان ها به شمار آید. از این جهت انجام ورزش های تنیس برای افراد مبتلا به پوکی استخوان بسیار مفید است. همچنین با انجام این ورزش به صورت منظم می توانید قدرت، چابکی، تناسب اندام، فعالیت های قلبی عروقی را تا حد زیادی بهبود بخشید. در مقایسه با سایر فعالیت های ورزشی دیگر، ورزش تنیس آسیب های کمتری برای افراد ایجاد می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.