بزرگ ترین و مشهورترین شهربازی های جهان

بزرگ ترین و مشهورترین شهربازی های جهان

بزرگ ترین و مشهورترین شهربازی های جهان

بازدید از یک شهربازی گزینه تفریحی برای تعطیلات بسیاری از خانواده ها است. ده ها پارک تفریحی در سراسر جهان وجود دارد که بازی های جدیدی را در زمینه های مختلف به نمایش می گذارد. صرف نظر از سن، حداقل یک بار باید به شهربازی بروید. ماجراجویی با استفاده از تجهیزات شهربازی و ترشح هورمون آدرنالین در شهربازی با هیچ فعالیت دیگری قابل مقایسه نیست.

معروف ترین شهربازی های جهان

یونیورسال استودیو ژاپن

استودیو یونیورسال یکی از مکان‌های دیدنی است که در هنگام سفر به ژاپن دیدن آن ضروری است. در حالی که این پارک دارای بسیاری از جاذبه های مشابه پارک های فلوریدا و کالیفرنیا است، برخی رویدادها و نمایش های مخصوص پارک های ژاپنی نیز وجود دارد. این پارک در 31 مارس 2001 افتتاح شد. بیش از 11 میلیون بازدید کننده از پارک در سال افتتاحیه آن بازدید کردند. از آن زمان، یونیورسال استودیو ژاپن سالانه حدود 8 میلیون بازدید کننده داشته است. بیش تر بازدیدکنندگان آن، گردشگران ژاپنی و گردشگران دیگر کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی و چین هستند. این شهربازی به دلیل داشتن وسایلی مانند انواع ایرهاکی در بین گردشگران غربی و خارجی نیز بسیار محبوب است. در سال 2005، گلدمن ساکس بزرگ ترین سهامدار یونیورسال استودیو ژاپن شد.

گرونا لوند استکهلم، سوئد

این شهربازی فرهنگ سوئد و هیجان و شادی را به روشی منحصر به فرد گرد هم می آورد. این پارک بیش از 30 تجربه و نمایش با آدرنالین را ارائه می دهد که از آوریل تا سپتامبر در دسترس هستند. پس از افتتاح در سال 1883، به یکی از قدیمی ترین شهربازی ها در جهان تبدیل شد. این شهر که در سواحل جزیره Djurgården  واقع شده است، در مقایسه با سایر پارک های تفریحی نسبتا کوچک است، عمدتاً به دلیل موقعیت مرکزی آن، بسیار پرطرفدار است. پارک تفریحی 3.8 هکتاری (9.4 هکتاری) بیش از 30 وسیله نقلیه دارد و در طول تابستان یک مکان محبوب است.

 

باغ تیوولی کپنهاگ، دانمارک

این باغ را نباید با باغ های تیوولی در ایتالیا اشتباه گرفت. باغ های تیوولی کپنهاگ یک گنجینه ملی است. در سال 1843 تاسیس شد و ایده خلاقانه هانس کریستین اندرسون و والت دیزنی بود. این شهربازی در شب، با روشن شدن چراغ ‌های رنگارنگ پارک دگرگون می‌شود و فضای افسانه‌ای عالی را برای یک شب سرگرم‌کننده با خانواده ایجاد می‌کند.

دیزنی لند توکیو و دیزنی سی ای توکیو ژاپن

دیزنی لند توکیو تمام نوستالژی پارک های دیزنی در ایالات متحده را به ارمغان می آورد و آن ها را با فرهنگ ژاپنی آمیخته است. فناوری چیزی است که این پارک را با جاذبه هایی مانند رژه هایی مانند Dreaming Up متمایز می کند. توکیو دیزنی هم چنین خانه بسیاری از جاذبه های کلاسیک دیزنی است. توکیو دیزنی سی ای که اغلب به عنوان بهترین شهربازی جهان در نظر گرفته می شود، جاذبه هایی دارد که در هیچ پارک موضوعی دیزنی دیگر در جهان یافت نمی شود.

افتلینگ هلند

افتلینگ یک پارک جذاب در اروپا است که دارای وسایل سواری و نمایش هایی است که افسانه های باستانی را منعکس می کند. این پارک دو برابر بزرگ تر از پارک دیزنی لند کالیفرنیا است و سومین شهربازی پربازدید در اروپا است. این پارک در 31 می 1952 افتتاح شد. از یک پارک طبیعی با زمین بازی و جنگل افسانه ای به یک پارک جذاب و بزرگ تبدیل شده است. امروزه این شهربازی با موضوعات فرهنگی، رمانتیک و نوستالژیک خود به کودکان و بزرگسالان، علاوه بر طیف وسیعی از سواری های سرگرم کننده، شش ترن هوایی، در خدمت کودکان و بزرگسالان دارد.

آلتون تاورز استافوردشایر، انگلستان

برج‌ های آلتون بزرگ‌ترین پارک تفریحی در انگلستان و بریتانیا است. این پارک دارای ده ها جاذبه است مانند رودخانه کنگو و.. است.

استراحتگاه دیزنی لند شانگهای چین

این پارک جدیدترین شهربازی دیزنی لند شانگهای است. در سرتاسر پارک ارجاعات زیادی به سنت ‌های باستانی چینی خواهید یافت و در اتاق‌های چای می‌توانید طرز تهیه انواع چای مطابق با سنت‌ ها را بیاموزید. این پارک دارای یک قلعه عظیم است که بزرگ تر از هر قلعه دیگری است.

فراری ورلد ابوظبی، امارات متحده عربی

فراری ورلد بزرگ ترین پارک تفریحی سرپوشیده در جهان است و به کودکان و بزرگسالان اختصاص داده شده است و از سال 2010 باز بوده است.  هم چنین، فراری ورلد ابوظبی به عنوان بهترین جاذبه گردشگری خاورمیانه انتخاب شده است.

پارک پورتاونتورا بارسلونا، اسپانیا

پارک پورتاونتورا یکی از بزرگ ترین پارک های جهان است که در آن یک پارک آبی و هتل های چهار ستاره است که هر کدام بیش از 500 اتاق دارند. این شهربازی به شش منطقه تقسیم شده است و هر منطقه با توجه به موضوع خاصی سازماندهی می شود.

دیزنی لند پاریس، فرانسه

دیزنی لند یکی از پربازدیدترین پارک های تفریحی اروپا است و یک پارک بزرگ است که به دو پارک تقسیم شده است: پارک دیزنی لند و والت دیزنی که هر دو دیدنی و مناسب برای کودکان و بزرگسالان است.

لگولند اشتوتگارت، آلمان

این مکان عالی برای کودکان 2 تا 14 ساله است اما برای بزرگسالان ماجراجو و دوستداران لگو است که می دانند چگونه سرگرم شوند. این پارک دارای منطقه وسیعی است و در داخل آن بیش از 50 جاذبه گردشگری وجود دارد که در 9 منطقه موضوعی دسته بندی شده اند که بیش از 56 میلیون قطعه لگو برای آن ها استفاده شده است.

پارک رست، آلمان

 Europa-Park بزرگ ترین شهربازی آلمان و دومین شهربازی محبوب اروپا پس از دیزنی لند پاریس است. این پارک در جنوب غربی آلمان، بین فرایبورگ ایم بریسگاو و استراسبورگ (فرانسه) واقع شده است  و دارای 13 ترن هوایی است که قدیمی ترین ترن هوایی که در سال 1984 افتتاح شد Alpenexpress Enzian است که یک ترن هوایی الکتریکی است که با سرعت از معدن الماس عبور می کند. پارک اروپا دارای رشته‌کوه‌ ها و جاذبه‌ های با ظرفیت زیاد است، به این معنی که این پارک می‌تواند روزانه حدود 60000 بازدیدکننده را در خود جای دهد. این پارک در سال 2019، 5.75 میلیون بازدیدکننده داشت. هم چنین محل برگزاری جشنواره رقص یورو است. این استراحتگاه تقریباً 95 هکتار را اشغال می کند و شش هتل، یک کمپینگ و یک سینما را در خود جای داده است.  با این حال، ما امیدواریم که این مجموعه از معروف ترین پارک های تفریحی جهان الهام بخش شما برای سفرهای آینده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.