انواع بازی با توپ برای کودکان

انواع بازی با توپ برای کودکان

مقدمه

شما عزیزان می توانید کودک خود را با انواع بازی های سرگرم کننده با توپ آشنا کنید و میزان تحرک و فعالیت آن ها را در حین بازی افزایش دهید. کودکان می توانند با بازی کردن مهارت های شناختی خود را تقویت کنند. بازی های توپی سرگرم کننده زیادی برای کودکان وجود دارد که می تواند فعالیت های ساده را برای کودکان کاملا جذاب تر کند. برای سرگرم کودکان خود می توانید از بازی های رومیزی از جمله دستگاه ایرهاکی، هند اسپید نیز استفاده کنید. با خرید بازی های رومیزی می توانید اوقات بسیار خوشی را در کنار اعضای خود بگذرانید. در این مقاله به معرفی چند نمونه بازی های خلاق با توپ که می توانید به صورت انفرادی و یا گروهی با فرزند خود انجام دهیم، می پردازیم.

بازی های خلاق با توپ

1-پرتاب یک توپ در جعبه

برای انجام این بازی نیاز به توپ تنیس، جعبه های مقوایی، طناب و یک تایمر دارید. شما عزیزان می توانید این بازی هیجان انگیز را به صورت گروهی نیز انجام دهید. این بازی می تواند مهارت های حرکتی کودکان را افزایش دهد. برای شروع این نوع بازی باید:

  • سبدهای انتخابی خود را با فاصله از همدیگر، قرار دهید. اگر از جعبه های مقوایی استفاده می کنید، یک طرف آن را باز بگذارید.
  • با استفاده از طناب یک خط شروع را در فاصله ای از سبد و یا جعبه های مقوایی مشخص کنید.
  • بازیکن می تواند در خط شروع قرار گرفته و توپ را به داخل سبد پرتاب کند.
  • برای هیجان انگیزتر کردن این بازی می توانید یک محدودیت زمانی را با استفاده از تایمر مشخص کنید. هر بازیکنی که بتواند توپ را در محدوده زمانی مشخص شده داخل سبد پرتاب کند، برنده بازی است.
  • اگر تعداد بازیکنان زیاد است می توانید از تعداد توپ و سبد بیشتری استفاده کنید.

2-جداکردن توپ ها از یکدیگر

این بازی بیشتر برای کودکانی با سن پایین مناسب است. با کمک این بازی می توانید به فرزند خود در یادگیری رنگ ها کمک شایانی کنید. برای شروع این بازی تنها به تعدادی توپ رنگی نیاز دارید. بازیکنان باید توپ هایی با رنگ های متمایز را جدا کنند.

بازی با توپ برای کودکان

3-عبور توپ از مسیرهای مشخص شده

از کودک خود بخواهید توپ را از مسیرهایی که برای آن مشخص کرده اید، به حرکت درآورد. می توانید از تخته هایی که دارای شیار است، استفاده کنید و یا این که از وسایل خانه به عنوان موانع نیز استفاده کنید. این بازی توانایی های شناختی کودکان را بهبود می بخشد و باعث هماهنگی بیشتر چشم و دست کودکان می شود.

برای اطلاع از چند سرگرمی جذاب که در دورهمی های خانوادگی می توانید انجام دهید، به شما پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

4-حمل توپ

برای شروع این بازی تنها به یک قاشق و توپ کوچک نیاز دارید. بازکنان باید توپ را در قاشق قرار داده و مسافت مشخص شده را بدون افتادن توپ طی کنند. در حین بازی، بازیکنان نمی توانند از دست خود برای ثابت نگه داشتن توپ استفاده کنند. اگر توپ قبل از رسیدن به خط پایان به زمین بیفتد، باید مسیر مشخص شده را دوباره از اول طی کنید. شما عزیزان می توانید این بازی را به صورت گروهی انجام دهید. این بازی به فرزند شما کمک می کند تا تمرکز خود را بهبود ببخشد.

بازی کودکانه

5-دست زدن و گرفتن توپ

این بازی برای کودکان پیش دبستانی مناسب است و باعث افزایش تمرکز آن ها می شود. برای انجام این بازی یک توپ را به سمت دیوار پرتاب کرده و سپس قبل از گرفتن آن، دوبار با دستان خود کف بزنید. سعی کنید این کار را بدون انداختن توپ بر روی زمین انجام دهید. برای افزایش مهارت های اعدادی کودکان خود می توانید تعداد دفعات دست زدن را افزایش دهید.

6-بولینگ

بولینگ به عنوان یک ورزش رقابتی می تواند باعث افزایش هیجان و حس شادی در کودکان و حتی بزرگسالان شود. شما عزیزان می توانید در این بازی با پرتاب توپ، کلیه ی حس های منفی خود را تخلیه کنید. کودکان می توانند در بازی بولینگ، مهارت های بدنی خود را افزایش دهند. بازی بولینگ اعتماد به نفس کودکان را در هر بار زدن توپ به هدف، افزایش می دهد. برای افزایش هیجان این نوع بازی، می توانید آن را به صورت گروهی انجام دهید. شما عزیزان می توانید این بازی را در خانه، توسط بطری های پلاستیکی نیز انجام دهید.

بازی بولینگ

7-بازی تنیس

بازی تنیس یکی از ورزش های بسیار هیجان انگیزی است. شما عزیزان می توانید این بازی را در فضای باز و با کمترین تجهیزات لازم انجام دهید. فرزند شما با بازی تنیس می تواند قدرت عضلات خود را تقویت کند. برای انجام این بازی نیاز به فعالیت زیادی است، این امر می تواند باعث حفظ سلامت بدن شما شود. بازی تنیس برای کودکان و حتی بزرگسالان مناسب است. کودکان برای انجام این بازی علاوه بر فعالیت بدنی زیاد، برای پیدا کردن و دنبال کردن توپ باید تمرکز زیادی کنند. با تهیه تنیس دیجیتال کودک، می توانید در خانه نیز این بازی هیجان انگیز را انجام دهید.

8-فوتبال

شما عزیزان می توانید این نوع بازی را به عنوان یک ورزش نیز انجام دهید. برای سرگرم کردن فرزند خود می توانید بازی فوتبال را در فضای باز و حتی در قسمتی از خانه انجام دهید. این بازی می تواند در تقویت عضلات پا به کودکان کمک کند. بازی فوتبال یک تمرین بدنی بسیار حرفه ای است. یادگیری ضربه زدن به توپ یک مهارت مهم برای ایجاد هماهنگی چشم و پای کودکان است.

بازی فوتبال

9-کریکت ساحلی

در یک روز آفتابی می توانید به ساحل بروید و این بازی هیجان انگیز را با فرزند خود انجام دهید. بازی کریکت یک ورزش گروهی است و به صورت انفرادی نمی توانید آن را انجام دهید. برای شروع این بازی می توانید دو تیم دو نفره را تشکیل دهید. بازی کریکت کل اعضای بدن را درگیر می کند، از این جهت یک فعالیت عالی برای کودکان شما به حساب می آید.

10-بیسبال

یکی از بازی های خلاق با توپ ، بازی بیسبال است. کودکان شما می توانند در فضای باز، بازی بیسبال را انجام دهند. برای شروع این بازی مطمئن شوید که بازیکنان از وسایل حفاظتی مانند دستکش، کفش مناسب و کلاه ایمنی استفاده کند. این نوع بازی باعث تقویت عضلات بازوها و پاهای کودکان می شود و سطح تمرکز آن ها را نیز بهبود می بخشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.