چند راه برای تشویق فرزندتان به فعالیت بدنی

چند راه برای تشویق فرزندتان به فعالیت بدنی

تشویق کودکان به ورزش

همه ما می دانیم که فعالیت بدنی برای سلامتی ما مهم است، اما با برنامه های بسته ما، وقت گذاشتن می تواند دشوار باشد.فرزندان ما با چالش های مشابهی روبرو هستند.آنها مدرسه، تکالیف، فعالیت های فوق برنامه و سپس وسوسه های تلویزیون و بازی های ویدیویی و رایانه ای دارند و اگر موبایل داشته باشند، نه تنها به فیلم ها و بازی ها، بلکه به اینترنت هم دسترسی آسان دارند.کودکان به حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در روز نیاز دارند و بسیاری از کودکان آن را انجام نمی دهند.در اینجا چند راه برای تشویق کودکان خود به فعالیت و ورزش بیشتر آورده شده است:

تشویق کودکان به ورزش – الگوی خوبی باشید

در حالی که بسیاری از والدین با این شعار زندگی می‌کنند، «آنطور که من می‌گویم، نه آن‌طور که من انجام می‌دهم»، ما به عنوان والدین با انجام رفتارهای سالمی که می‌خواهیم فرزندانمان انجام دهند، تأثیر بهتری بر آنها می‌گذاریم.مطمئن شوید که زمانی را برای قرار دادن ورزش در برنامه روزانه یا حداقل هفتگی خود اختصاص می‌دهید و اجازه دهید بچه‌ها شما را در حال انجام آن ببینند.اگر شما فعال باشید ، به احتمال زیاد فرزندان شما نیز فعال خواهند بود.

آنها را تشویق کنید که به ورزش یا سایر فعالیت های بدنی سازمان یافته بپیوندند

کودکان خود را تشویق کنید تا ورزش های مختلف مانند فوتبال، بسکتبال یا فوتبال دستی را امتحان کنند.اگر اهل ورزش نباشند، شاید از رقص، یوگا یا بازی با ایرهاکی لذت ببرند.انجام کاری که آنها دوست دارند کمک می کند تا درگیر بمانند و بخواهند سطح فعالیت خود را حفظ کند.

چگونه کودکان را به ورزش تشویق کنیم

خلاقیت در مورد یافتن فعالیت بدنی رایگان

فعالیت‌های سازمان‌یافته با وجود هزینه های تجهیزات می توانند گران تمام شوند، بنابراین ممکن است همیشه امکان‌پذیر نباشند، اما این بدان معنا نیست که فرزندان شما نمی‌توانند فعالیت بدنی مناسبی داشته باشند.اگر برنامه کاری‌تان به شما اجازه نمی‌دهد که به تمرین‌ها و بازی‌هایی مانند بیسبال برسید، باید خلاق‌تر باشید تا فعالیت بدنی انعطاف‌پذیرتری برای بچه‌هایتان انجام دهید.

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

  • چند ساعتی را در پارک و زمین بازی محلی خود با فرزندان خود بگذرانید.
  • در روزهای خوش آب و هوا که مشغول انجام کارهایی در خانه هستید، فرزندانتان را تشویق کنید تا بیرون از خانه با خواهر و برادر یا همسایه خود بازی کنند.
  • در روزهای بارانی اجازه دهید فرزندتان در خانه بازی های فعال مانند بازی با هند اسپید انجام دهد.کمی سر و صدا به شما آسیبی نمی رساند.اجازه دهید برای شما نمایشی برگزار کنند یا با تفنگ آبی شما را تعقیب کنند.
  • از مزایای کمک کردن کودکان به شما در اطراف خانه و حیاط بهره ببرید، جاروبرقی و گردگیری یا چیدن برگ ها نه تنها باعث کمک به شما می شود ، بلکه می تواند تمرین خوبی برای آنها باشد.

هر گونه فعالیت بدنی بهتر از هیچ است، بنابراین بچه های خود را به هر طریقی که می توانید حرکت دهید.

وسوسه های الکترونیکی را به حداقل برسانید

امروزه اکثر خانواده ها دارای چندین تلویزیون در خانه و ترکیبی از وسایل الکترونیکی از جمله سیستم های بازی های ویدئویی و تلفن های همراه هستند، بنابراین مبارزه با این وسوسه حتی برای خودمان نیز می تواند دشوار باشد.با این حال، مهم است که برای خود و فرزندانتان زمانی بدون نیاز الکترونیکی تعیین کنید، جایی که کارهای سرگرم کننده و فعال را با هم انجام می دهید.

به کودک خود کمک کنید تا اشتیاق خود را پیدا کند

اگر فرزند شما واقعاً به چیزی علاقه داشته باشد، احتمالاً آن فعالیت را ادامه خواهد داد، بنابراین به او کمک کنید تا کاری را که واقعاً دوست دارد انجام دهد، پیدا کند.چه بیسبال باشد یا رقص یا پیاده روی، هر گونه فعالیت بدنی خوب است.به یاد داشته باشید که آنها مجبور نیستند به عنوان فعالیت انتخابی خود بهترین باشند، مهمتر از آن این است که از انجام آن لذت ببرند.

در هر کاری که انجام می دهند بر ایمنی تأکید کنید

تمام فعالیت های بدنی خطراتی را به همراه دارند، اما با اطمینان از اینکه فعالیت از نظر رشد و سن مناسب است و اطمینان از اینکه کودک شما تجهیزات مناسب و محیط امنی برای بازی دارد، همان کاری است که می توانید برای محافظت از او انجام دهید.مطمئن شوید که آنها در هیچ ورزش یا فعالیت بدنی زیاده روی نمی کنند و با پزشک اطفال در مورد اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید و علائم یا نشانه هایی که باید مراقب آنها باشید صحبت کنید.به یاد داشته باشید که مزایای فعالیت بدنی بسیار بیشتر از خطر آسیب است.

ورزش را در اولویت قرار دهید

ورزش را در اولویت قرار دهید

زندگی امروز شلوغ تر از همیشه است و وقت گذاشتن برای ورزش می تواند سخت باشد و اگر آن را به عنوان یک اولویت ندانید، این کار را نخواهید کرد.اگر برای شما مهم است که شما و فرزندانتان فعال بمانید، در برنامه خود زمانی را برای آن در نظر می گیرید.

سخن نهایی – تشویق کودکان به ورزش

به طور کلی، مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که هم یک رژیم غذایی متعادل و هم ورزش منظم برای داشتن بدن و ذهن سالم ضروری است.به فرزندان خود بیاموزید که آنچه می خورند و میزان حرکت بدنشان هر دو مهم است.به خاطر داشته باشید که اگرچه انجام عادات سالم از سنین پایین توصیه می شود، اما هرگز برای شروع دیر نخواهد بود.بنابراین مهم نیست که اکنون فرزندانتان در چه سنی هستند، آنها را از همین امروز به حرکت وا دارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.