اصول طراحی شهربازی روباز و سرپوشیده

اصول طراحی شهربازی روباز و سرپوشیده

مقدمه

اعضای خانواده ممکن است در طول هفته مدتی از وقت خود را در مراکز خرید بگذارند. امروزه مدیران بسیاری از ساختمان های تجاری برای افزایش مشتریان خود، مکانی از ساختمان های تجاری خود را به عنوان شهربازی در نظر گرفته اند. این ایده باعث شده است تا اعضای خانواده بتوانند اوقات بسیاری شادی را در مراکز خرید سپری کنند. فضای شهربازی های سرپوشیده و یا روباز باید به گونه ای باشد که رضایت همه افراد را به خود جلب کند. از طرف دیگر دستگاه های بازی استفاده شده در شهربازی، باید تمامی سنین افراد را بتواند پوشش دهد. در شهربازی های روباز و یا سرپوشیده از وسایل و تجهیزات گوناگونی برای سرگرم کردن کودکان و سایر اعضای خانواده استفاده می شود. دستگاه ایرهاکی به عنوان یک بازی هیجان انگیز در شهربازی ها استفاده می شود. در شهربازی های روباز از وسایل مکانیکی زیادی استفاده می شود، از این جهت در زمان طراحی شهربازی باید کلیه ی نکات ایمنی را رعایت کنید. نوع طراحی دکوراسیون شهربازی یکی از فاکتورهای مهمی است که در زمان احداث آن ها باید به آن توجه کرد. شما عزیزان می توانید با خواندن ادامه مقاله اطلاعاتی درباره طراحی دکوراسیون شهربازی و اصول اولیه برای احداث شهربازی، را کسب کنید. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شهربازی سرپوشیده

طراحی دکوراسیون شهربازی

امروزه در بسیاری از کشورها، شهربازی به عنوان یک صنعت مهم تفریحی و سرگرمی؛ مورد توجه افراد قرار گرفته است به طوری که بسیاری از کشورها در این صنعت سرمایه گذاری ویژه ای کرده اند. کشور ایران در این زمینه نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است. با توجه به موارد گفته شده ممکن است در برخی از کشورها، این صنعت برخلاف سرمایه گذاری کلانی که برای آن شده است، رشد چشمگیری نداشته است. یکی از مهمترین ایرادات این کشورها در عدم طراحی مناسب فضای شهربازی است. از این جهت در زمان احداث شهربازی های سرپوشیده و یا روباز باید کلیه ی اصول طراحی به خوبی در آن رعایت شده باشد. علاوه بر طراحی مناسب فضای شهربازی، در زمان احداث آن باید از تجهیزات شهربازی سرپوشیده مناسب و ایمن استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون شهربازی

بهتر است از طیف رنگی مناسب برای نورپردازی فضای شهربازی استفاده کنید. افرادی که طراحی دکوراسیون شهربازی را برعهده دارند، درباره روانشناسی رنگ ها اطلاعات کاملی دارند. در زمان احداث شهربازی باید از کلیه ی امکانات و فضای محیط استفاده بهینه کنید. برای این منظور در فضاهای کوچک محیط می توانید از برخی از تجهیزات کم حجم استفاده کنید. برای دستگاه های مکانیکی شهربازی باید فضای زیادی از شهربازی را اختصاص داد. می توانید محیط شهربازی را با استفاده از رنگ و یا نقاشی طراحی کنید. وسایل و نوع تجهیزاتی که انتخاب می کنید باید متناسب با دکوراسیون فضای شهربازی باشد. در شهربازی های سرپوشیده بهتر است از نورپردازی با رنگ های روشن استفاده کنید. از آن جایی که بیشتر کودکان از شهربازی های سرپوشیده استفاده می کنند، نورپردازی باید به گونه ای باشد که کودکان در حین بازی آسیب نبینند. در زمان طراحی دکوراسیون فضای شهربازی باید هر قسمت از محیط را برای دستگاه مورد نظر خود، در نظر بگیرید و در زمان طراحی فضای مورد نیاز آن ها را پیش بینی کنید.

برای خرید انواع تجهیزات شهربازی سرپوشیده و روباز نیاز است تا به یک سری نکات توجه کنید، در مقاله زیر درباره آن توضیح داده ایم.

استانداردهای طراحی شهربازی

برخی از تجهیزاتی که در شهربازی استفاده می شود، باید از حفاظ و نرده برای آن ها استفاده کرد به خصوص دستگاه هایی که ارتفاع های زیادی را طی می کنند. در محیط های شهربازی باید جعبه های کمک اولیه و سیستم اطفاء حریق وجود داشته باشد. هر یک از دستگاه های شهربازی، استاندارهای مخصوص به خود را برای راه اندازی دارند. موقعیت زمین برای تاسیس یک شهربازی روباز، بسیار مهم است. بهتر است مکانی را برای احداث شهربازی انتخاب شود، که دسترسی به آن آسان باشد. آویزها و کابل های به کار رفته در شهربازی، باید ایمنی کامل را داشته باشند. اگر قصد دارید در ساختمان های تجاری خود شهربازی را تاسیس کنید، بهتر است با یک کارشناس در این زمینه مشورت کنید.

استانداردهای طراحی شهربازی

نتیجه گیری

شما عزیزان با خواندن این مقاله اطلاعات جامعی درباره نکات لازم برای طراحی دکوراسیون فضای شهربازی، کسب کرده اید. با توجه به موقعیت و نوع شهربازی سرپوشیده و یا روباز از دستگاه و امکانات متفاوت استفاده می شود، از این جهت نوع طراحی که برای آن ها انجام می شود نیز متفاوت است. طراحی دکوراسیون شهربازی باید متناسب با آب و هوای منطقه و نوع فرهنگ آن شهر انتخاب شود. برای افزایش جلب رضایت افراد می توانید قسمتی از فضای شهربازی را به غرفه های متفاوت اختصاص دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.