طراحی شهربازی در مجتمع‌ های تجاری

اهمیت طراحی شهربازی در مجتمع‌ های تجاری و اداری

مقدمه

شهربازی همان طور که می ‌دانید یک محیط تفریحی برای تمامی سنین است که می‌ تواند هم به صورت سر باز و هم به شکل سر پوشیده طراحی و ساخته شود. معمولاً نمونه‌ های سر بسته را در مکان‌ های تجاری می ‌سازند و شهربازی‌ های سرباز را برای فضا های درون و برون شهری و محیط‌ های باز طراحی می ‌کند. متریالی که درون شهر بازی به کار می ‌روند، علاوه بر با کیفیت بودنشان باید به گونه ‌ای طراحی شوند که سبب جذب مردم گردند. طراحی شهربازی در مجتمع‌ های تجاری به شکل اصولی می تواند در رونق بسیاری از کسب و کارها، کمک بسیار شایانی کند.

هیجان انگیز بودن چنین مکان ‌هایی می ‌تواند بر روی روحیه ی افراد تاثیر مثبت بگذارد و باعث جلب توجه آن ها شود. من با نوشتن این مقاله قصد دارم، از اهمیت شهر بازی‌ های سر پوشیده‌ ای که در داخل ساختمان‌ های تجاری طراحی و ساخته می ‌شوند، صحبت کنم. برای خریداری تجهیزات شهر بازی سرپوشیده با کیفیت بالا من به شما عزیزان گروه تولیدی یکه سازان را معرفی می ‌کنم.

شهربازی سر پوشیده در مجتمع های تجاری و اداری

همان طور که ذکر کردم اغلب در مکان های تجاری و هتل ‌ها شهربازی ‌های سر بسته طراحی و ساخته می ‌شوند، زیرا وجود چنین فضاهایی می‌ توانند در جذب مشتری بیشتر و فروش بهتر تاثیر گذار باشند. اما قبل از این که یک شهربازی در هتل یا یک مرکز تجاری طراحی و احداث شود، بایستی در ابتدا با مشاورین و متخصصین در این زمینه مشورت کنید. و از آن ها برای نوع دکوراسیون و وسایلی که باید در آن استفاده شود، کمک بگیرید و بعد از آن شروع به احداث شهر بازی کنید.

احداث شهربازی در مراکز تجاری چه اهمیتی دارد

با توجه به مکان مورد نظر بایستی از متریالی مناسب با سن و شخصیت افراد استفاده شود، در نتیجه اجرای صحیح و استفاده از دستگاه ‌های مناسب اهمیت زیادی دارند و می ‌توانند به جذب مشتری و سود آوری بیشتر کمک کنند. گروه تولیدی یکه سازان با بیش از یک دهه سابقه به کمک نیرو های متخصص و جوان خود در زمینه ی فروش ایرهاکی، فوتبال و والیبال دستی و انواع تجهیزات دیگر شهر بازی فعالیت دارند. برای خرید این دستگاه ها برای استفاده در مجتمع های تجاری و استفاده در منزل خود می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

شهربازی سر پوشیده در مجتمع های تجاری

احداث شهربازی در مراکز تجاری چه اهمیتی دارد؟

وجود شهربازی در مراکز تجاری سبب جلب توجه مشتریان و در نتیجه وقت گذرانی بیشتر آن ها در مکان تجاری می ‌شود. علاوه بر آن امکانات تفریحی بازی های مهیج در یک مرکز تجاری می ‌توانند برای آن مرکز سود آور باشند. چرا که اگر ساختمان‌ های تجاری دیگر این مکان تفریحی را در خود نداشته باشند، رفت و آمد مردم به آن جا نیز کم تر است. در نتیجه فروش هم برای آن ها کم تر اتفاق می ‌افتد. شهربازی هایی که در مراکز تجاری احداث می شوند، باید اصول طراحی به شکل صحیح در آن ها به کار رود.

_ احداث شهربازی می ‌تواند بر روی روابط عمومی مردم تاثیر گذار باشد و باعث شود که بتواند با هم دیگر بیشتر وقت بگذرانند و اطلاعات و تجربیاتشان را به هم دیگر انتقال دهند.

_ از دیگر فواید طراحی شهربازی در مجتمع‌ های تجاری می ‌توان به ترویج فرهنگ بازی در بین جوانان و نوجوانان اشاره کرد. علاوه بر آن وجود چنین مکانی سبب انتخاب شدن آن مرکز از بین مراکز دیگر برای خرید و گذراندن اوقات فراغت می ‌شود.

_ مراکز خریدی که در این مدل ساختمان‌ های تجاری وجود دارند به خاطر شهر بازی می‌ توانند فروش بیشتری داشته باشند، زیرا خرید کردن در چنین مکان‌ های مفرحی برای مشتریان لذت بخش خواهد بود و آن ها را برای رفتن به آن جا ترغیب می کند.

پس به صورت کلی می ‌توان نتیجه گرفت که وجود شهربازی در ساختمان ‌های تجاری با تاثیری که بر روی روحیه ی افراد می ‌گذارد، می ‌تواند باعث جلب توجه بیشتر آن ها و وقت گذراندن بیشترشان در آن مکان و در نتیجه افزایش فروش و پرداخت و هم چنین بالا رفتن ارزش آن مرکز شود. با توجه به فضای ساختمان تجاری، نوع امکانات به کار رفته در شهربازی هایی سرپوشیده نیز متفاوت می باشد.

در زمان طراحی شهربازی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

_ در زمان طراحی شهربازی در مجتمع‌ های تجاری توجه کنید که نحوه ی نورپردازی و داشتن سیستم تهویه ی هوای مناسب می‌ توانند به بالا رفتن بازدیدکنندگان آن محیط کمک فراوانی کنند. پس از متریال روشنایی مناسب در طراحی شهر بازی استفاده نمایید.

در زمان طراحی شهربازی چه نکاتی را باید رعایت کرد

_ دربی که برای تجهیزات شهربازی طراحی می ‌شود، بایستی به سمت بیرون باز گردد.

_ برای طراحی راهروهای خروج اضطراری حتماً عرض دو و نیم متر را رعایت کنید.

_ در شهربازی حتماً تابلو ها و علائم راهنمایی مناسبی نصب نمایید، تا مردم راحت تر بتوانند به تجهیزات مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند.

_ برای امنیت بیشتر حتماً راه های خروج اضطراری را به صورت واضح و قابل دید طراحی نمایید و در آن جا سیستم برق اضطراری کار گزاری کنید، تا بتوان در صورت وقوع حادثه اقدامات لازم را با دید مناسب انجام داد.

مقاله پیشنهادی : ایمنی در شهربازی ها

_ وجود کابل‌ های پشتیبان برای سقف هایی با آویزهای حجیم و زیاد الزامی است.

_ فراموش نکنید که حتماً بایستی در این مکان ها سرویس بهداشتی احداث شود.

_ صف یا خط لاینی که برای تجهیزات شهر بازی طراحی می ‌شود، باید به اندازه کافی جا دار و مناسب باشد، تا هنگام صف گرفتن افراد اذیت نشوند.

_ غرفه ها در شهربازی باید در مکان‌ های مناسبی طراحی شوند. تا دسترسی به آن ها برای مردم آسان باشد و راحت تر فروش بلیط را انجام دهند.

نتیجه گیری

همان طور که با خواندن این محتوا متوجه شدید وجود شهربازی در مکان ‌های تجاری بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر این که باعث رفع نیاز رده های سنی مختلف می‌ شود، می ‌تواند با جلب توجه آن ها سبب بالا رفتن میزان فروش و سود بیشتر برای آن مرکز تجاری شود. به شرطی که طراحی آن اصولی و درست باشد و از دستگاه‌ های مناسبی در آن استفاده گردد. به گونه‌ ای که برای هر رده ی سنی بازی های  مخصوصی وجود داشته باشد، تا افراد بیشتری بتوانند اوقات فراغت خود را در آن جا سپری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.