بهترین بازی های رومیزی

چگونه کودکان را به بازی های رومیزی علاقه مند کنیم؟

مقدمه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بازی های کامپیوتری نیز پیشرفت زیادی کرده است به طوری که توجه بسیاری از کودکان را به خود جلب کرده است. فرزند شما ممکن است زمان زیادی از وقت خود را در طول روز، صرف انجام بازی های کامیپوتری کند. این امر در دراز مدت علاوه بر تاثیرات منفی که بر روی سلامت جسمی از جمله بینایی آن ها می گذارد، باعث ایجاد بیماری روحی در کودکان نیز می شود و حتی ممکن است رشد آن ها را با مشکل بسیار جدی ای رو به رو کند. با توجه به موارد گفته شده؛ انجام بازی های رومیزی می تواند به عنوان یک فعالیت هیجان انگیز به کودکان شما کمک کند تا علاوه بر انجام فعالیت های بدنی، ذهن خود را نیز تقویت کنند. در ادامه این مقاله به معرفی چند مورد از بهترین بازی های رومیزی برای کودکان و حتی بزرگسالان پرداخته ایم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انجام بازی برای کودکان

عوامل موثر در بازی کودکان

کودکان با انجام بازی های رومیزی می توانند مهارت های فردی و اجتماعی خود را تقویت کنند. این امر باعث می شود کودکان در سنین بالاتر فعال تر شوند و حتی سرعت یادگیری آن ها نیز افزایش یابد. انجام بازی های رومیزی می تواند باعث تعامل کودکان با والدین خود شود، این امر روابط بین آن ها را صمیمی تر می کند. کودکان در سنین مختلف می توانند با انجام انواع بازی های رومیزی، رشد فیزیکی خود را به خوبی طی کنند. این امر باعث می شود علاوه بر سلامت جسمانی، کودکان بتوانند ذهن خود را نیز به راحتی کنترل کنند. انجام انواع بازی های رومیزی علاوه بر سرگرم کردن کودکان، می تواند میزان اضطراب آن ها را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهد. فرزندان شما با انجام بازی های مختلف، می توانند اعتماد بنفس خود را بیشتر کنند. از طرف دیگر کودکان در حین بازی می توانند مهارت های حل مسئله را نیز در خود تقویت کنند. کودکان با انجام بازی به صورت تیمی، رقابت کردن را یاد می گیرند این امر باعث رشد اجتماعی آن ها نیز می شود. با توجه به مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، کودکان برای سلامت جسمی و روحی خود بهتر است بازی هایی متناسب با سن خود انجام دهند. بازی های رومیزی متنوعی از جمله ایرهاکی، هند اسید، بازی بیلیارد و سایر موارد دیگر برای کودکان وجود دارد.

تشویق کودکان به انجام بازی های رومیزی

برای تشویق کردن کودکان برای انجام بازی های رومیزی بهتر است از تکنیک هایی استفاده کنید که بتواند آن ها را به طور کامل مجذوب کند. برای مثال می توانید خودتان بازی را شروع کنید و از فرزند خود بخواهید شما را در حین بازی همراهی کند. لیستی از انواع بازی های رومیزی را به کودکان خود معرفی کنید، اجازه دهید کودک بازی رومیزی مورد علاقه خود را انتخاب کند. می توانید بازی های رومیزی را به صورت گروهی انجام دهید، این امر باعث هیجان انگیزتر شدن بازی برای کودکان می شود. حتی می توانید بازی را به یک رقابت تبدیل کنید و در هر مرحله به بازیکنان امتیازی دهید.

بهترین بازی های رومیزی برای کودکان

برخی از والدین ممکن است تصور کنند انجام بازی های رومیزی هیچ فایده ای برای کودکان ندارد. انجام بازی های رومیزی به صورت تکی و یا گروهی علاوه بر این که از کم تحرکی کودکان جلوگیری می کند، به آن ها کمک می کند تا سلامت جسمی خود را تقویت کنند. کودکان در زمان انجام بازی های رومیزی یاد می گیرند تا با تفکر و استفاده از کلیه ی حواس پنج گانه خود در رقابت ها پیروز شوند. در ادامه چند نمونه از بهترین بازی های رومیزی که ممکن است برای کودکان و حتی برای بزرگسالان مناسب باشد، را معرفی می کنیم.

مقاله پیشنهادی : معرفی بازی های رومیزی

یکی از بهترین بازی های رومیزی که کودکان به انجام آن بسیار علاقه مند هستند، بازی ایرهاکی است. برای انجام این بازی می توانید میز ایرهاکی را در سایز و ابعاد مورد نیاز خود تهیه کنید. بازی ایرهاکی مانند یک فعالیت ورزشی برای کودکان عمل می کند، کودکان در حین انجام این بازی فعالیت بدنی زیادی دارند. برای انجام این نیازی به تهیه تجهیزات زیادی نیست. بهتر است دستگاه ایرهاکی را متناسب با سن کودک خود سفارش دهید. سطح روی میزهای ایرهاکی باید از جنس ضدخش باشد. بسته به نوع مکانیزمی که در ساخت دستگاه ایرهاکی استفاده شده است، قیمت آن ها نیز تغییر می کند.

بازی ایرهاکی برای کودکان

بازی هند اسپید، یکی دیگر از بهترین بازی های رومیزی است. این نوع بازی برای کودکان در سنین مختلف و حتی بزرگسالان مناسب است. در واقع بازی هند اسپید به افزایش تمرکز شما عزیزان کمک شایانی می کند. برای انجام بازی هند اسپید چهار نفر به صورت گروهی می توانند بازی را شروع کنند، در ادامه بازی باید سرعت عمل بالایی داشته باشید. امروزه انواع مختلفی از دستگاه های هند اسپید با طراحی های گوناگون در بازار موجود هستند.

مقاله پیشنهادی : هند اسپید چیست؟

بازی رومیزی هند اسپید

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع بازی های رومیزی پرداختیم. همچنین چند راهکار ساده برای تشویق کردن کودکان برای انجام بازی های رومیزی نیز گفته شد. شما عزیزان می توانید فرزندان خود را برای انجام بازی های رومیزی به جای بازی های کامپیوتری کم تحرک، تشویق کنید. کودکان با انجام بازی های رومیزی، فعالیت های بدنی زیادی را انجام می دهند و حتی می توانند مهارت های خود را افزایش دهند. برخی از بازی های رومیزی می تواند در آموزش دروس به کودکان کمک شایانی کند. از این جهت انتخاب بازی متناسب با سن کودک، امر بسیار مهم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.