کالری سوزی در بازی ایرهاکی

چگونه بازی ایرهاکی می تواند باعث کاهش وزن بدن شود؟

مقدمه

به نظر شما با انجام بازی ایرهاکی می توانید چقدر کالری بسوزانید؟ بازی ایرهاکی یک فعالیت هیجان انگیز است که تمامی افراد با سنین مختلف می توانند آن را انجام دهند. برای انجام این بازی می توانید میز ایرهاکی مورد نظر خود را در سایز و ابعاد متفاوت تهیه کنید. در این مقاله همه چیزهایی که درباره کالری سوزی در بازی ایرهاکی و مزایای انجام این فعالیت باید بدانید را مرور خواهیم کرد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا بازی ایرهاکی خوب است؟

اگر به دنبال انجام فعالیتی برای سالم نگه داشتن بدن خود هستید، ورزش ایرهاکی بهترین گزینه است. بازی ایرهاکی یک ورزش لذت بخش است که به تحرک زیادی نیاز دارد. با انجام بازی ایرهاکی می توانید در عین سرگرمی، عملکرد قلب و مغز خود را بهبود بخشید. همچنین شما عزیزان می توانید با تهیه دستگاه بازی ایرهاکی برای کودکان خود، آن ها را برای انجام فعالیت های ورزشی تشویق کنید.

بازی ایرهاکی

میزان کالری سوزی در بازی ایرهاکی

هنگام بازی ایرهاکی به صورت سرگرمی و یا رقابتی شما عزیزان کالری قابل توجهی را می سوزانید. یک بازیکن ایرهاکی به طور متوسط در هر ساعت بازی بین 250-300 کالری می سوازند. این میزان کالری سوزی، معادل با کالری سوزانده شده در بازی پینگ پنگ است. میزان کالری سوزی به بازیکنی که بازی می کند، سطح فعالیت آن و همچنین میزان سختی بازی بستگی دارد. اگر بازی ایرهاکی به صورت رقابتی انجام دهید، می توانید میزان کالری بیشتری را بسوزانید. متاسفانه از آن جا که بازی ایرهاکی کل بدن انسان را درگیر نمی کند و همچنین حرکات متنوعی را نمی توان در این بازی انجام داد، میزان کالری سوزی در این ورزش بیش از مقادیر ذکر شده در بالا نمی شود.

با وجود کالری سوزی که بازی ایرهاکی برای افراد دارد، بسیار مهم است بتوانید این بازی را به گونه ای انجام دهید که صدمات فیزیکی را به بدن خود وارد نکنید.

مزایای بازی ایرهاکی

علیرغم این واقعیت که شما در بازی ایرهاکی میزان کالری بیش از مقدار گفته شده در بالا را نمی سوزانید، اما انجام این بازی مزایای زیادی برای بدن انسان دارد. از این جهت این فعالیت ورزشی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. بازی ایرهاکی هم می تواند به عنوان یک ورزش و هم به عنوان یک سرگرمی عمل کند. در ادامه چند نمونه از فواید انجام این بازی هیجان انگیز گفته شده است تا شما عزیزان بتوانید با آگاهی از آن، نهایت استفاده را از آن ها ببرید.

1-سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد : از آن جا که این بازی نیاز به تحرک زیادی دارد، در این صورت قلب به سرعت خون را پمپاژ کرده و باعث افزایش جریان خون در بدن شما می شود در این حالت سطح آدرنالین در بدن بیشتر می شود. با انجام این فعالیت ورزشی می توانید قلب خود را تقویت کنید و عملکرد آن را بهبود ببخشید. در واقع با انجام این بازی به صورت منظم در طول هفته، می توانید عروق بدن را تقویت کنید.

2-کاهش وزن : بازی ایرهاکی می تواند در کاهش وزن و میزان کالری سوزی به شما عزیزان کمک کند. برای تحقق یافتن این امر باید بازی ایرهاکی را به صورت روزانه در برنامه خود قرار دهید. در واقع اگر به دنبال یک راه سرگرم کننده برای کاهش تدریجی چربی در بدن هستید، انجام این فعالیت ورزشی بهترین گزینه است. در نهایت همیشه به یاد داشته باشید برای این که بتوانید به صورت اصولی وزن خود را کم کنید، در کنار فعالیت های ورزشی باید رژیم غذایی سالمی را نیز داشته باشید.

3-به دست آوردن رفلکس های سریع : همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم بازی ایرهاکی یک فعالیت سریع است که به شدت به مهارت ها، تفکر و رفلکس های سریع نیاز دارد. با انجام بازی ایرهاکی به تدریج می توانید مهارت ها و رفلکس های خود را بهبود بخشید.

رفلکس سریع در بازی ایرهاکی

4-مهارت های اجتماعی را تقویت کنید : زمانی که در حال بازی با اشخاص دیگر هستید، توانایی ها و مهارت های اجتماعی شما افزایش می یابد.

نتیجه گیری

بازی ایرهاکی را می توانید علاوه بر دوستان و همکاران خود با خانواده به خصوص فرزندانتان نیز بازی کنید. از این جهت این بازی می تواند روابط اعضای خانواده را با یکدیگر محکم تر کند. بازی ایرهاکی را می توانید به عنوان یک فرصت برای آموزش به فرزندان خود و افزایش مهارت های آن ها استفاده کنید. اگرچه بازی ایرهاکی تنها مقدار کمی کالری را می سوزاند، اما اثرات مثبت زیادی را نیز بر روی سلامتی می گذارد. بازی ایرهاکی همچنین به شما کمک می کند تا به مهارت های فردی و اجتماعی بالایی دست پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.