تفاوت بین فعالیت بدنی و ورزش بدنی چیست

تفاوت بین فعالیت بدنی و ورزش بدنی چیست

تفاوت بین فعالیت بدنی و ورزش بدنی چیست

معمولاً وقتی در مورد انجام یک فعالیت بدنی و ورزش صحبت می کنیم، همه فکر می کنند که این دو یکی است. با این حال، بسیار مهم است که بدانیم بین هر کدام چه تفاوت هایی وجود دارد. ابهامات زیادی در مورد تفاوت بین فعالیت بدنی و ورزش بدنی وجود دارد. همچنین اشتباه گرفتن هر دو اصطلاح با ورزش رایج است. در ادامه با این مقاله از مجموعه مقالات یکه سازان همراه ما باشید تا با تفاوت های این دو به طور کامل آشنا شوید.

فعالیت بدنی به هر حرکت بدنی مانند راه رفتن، گردگیری یا نشستن و برخاستن از صندلی گفته می شود. در حالی که تمرین بدنی یک فعالیت برنامه ریزی شده، ساختار یافته و تکراری است که به دنبال یک هدف روشن به عنوان یک هدف است. از جمله رایج ترین نمونه ها می توان به دویدن، رقصیدن، دوچرخه سواری، بازی های تکی و جمعی مانند بازی های ایرهاکی ، فوتبال دستی ، هند اسپید و … اشاره کرد.

بنابراین، تفاوت بین فعالیت بدنی و تمرین بدنی چیست؟

با این حال، تفاوت بین فعالیت بدنی، تمرینات بدنی و ورزش بسیار بیشتر است.

معمولاً متخصصان این بخش وقتی از مشتریان یا بیماران خود می پرسند، چنین پاسخ هایی را پیدا می کنند.

– آیا هر نوع ورزشی را به طور منظم انجام می دهید؟

– منظورت چیه؟ چون حرکت می کنم، من در طول روز خیلی حرکت می کنم.

برای جلوگیری از این سردرگمی، در گروه تولیدی یکه سازان به طور گسترده ‌تر این موضع را توضیح می‌دهیم که هر یک از این فعالیت‌ها شامل چه چیزی است و تفاوت‌های بین فعالیت و تمرین چیست.

فعالیت فیزیکی یا بدنی چیست؟

فعالیت بدنی همان طور که از نامش پیداست، هر نوع فعالیتی است که شامل حرکت بدن و در نتیجه مصرف انرژی مرتبط است. کمی به این موضوع فکر کنید، از زمانی که بلند می شویم تا زمانی که بدن خود را در حالت استراحت قرار می دهیم، فعالیت بدنی را متوقف نمی کنیم.

تفاوت بین فعالیت بدنی و ورزش بدنی

نوع حرکتی که ما ایجاد می کنیم مرتبط نیست، چیزی که فعالیت بدنی را تعریف می کند، حرکتی است که علاوه بر پیاده روی، می توان آن را با راه رفتن در اطراف بلوک برای خرید روزنامه، نان یا ماهی نشان داد. در هر سه مورد یک فعالیت بدنی انجام خواهد شد. اگر روی این واقعیت تمرکز کنیم که می تواند شامل هر حرکت بدنی باشد، می توانیم بگوییم که فعالیت بدنی چند رشته ای است. درست است که در برخی موارد و صرف نظر از مصرف انرژی، هزینه کمتری نسبت به موارد دیگر خواهد داشت، اما تمام فعالیت هایی که سیستم حرکتی ما را درگیر می کند و به معنای مصرف انرژی است، فعالیت بدنی است.

معرفی انواع فعالیت بدنی

انواع؟ مواردی که ضروری هستند زیرا نمونه های زیادی از فعالیت بدنی وجود دارد. از آنجایی که ما توافق کرده ایم که مفهوم فعالیت بدنی مانند هر چیزی می تواند باشد، بنابراین فعالیت بدنی می تواند:

گردگیری

جارو کردن

پیاده روی کردن

خرید از اطراف منزل خود

برخیز و بنشین

غذا پختن

در محل کار قدم زدن

استفاده آسانسور

میز را بچینید یا آن را بردارید

تخت را مرتب کن

ورزش بدنی چیست و چه کاربردی دارد؟

در حالی که ورزش بدنی فعالیت بدنی برنامه ریزی شده، ساختار یافته، تکراری و جهت دار با هدف بهبود است. یا همچنین، برای حفظ یک یا چند مؤلفه آمادگی جسمانی. مثال: استقامت، قدرت، سرعت، انعطاف پذیری. ورزش بدنی به هر حرکت ارادی ماهیچه ها گفته می شود که باعث صرف انرژی اضافی می شود. به همین ترتیب، انرژی ای که بدن ما برای حفظ زندگی یا فعالیت پایه (خواب، تنفس، فرآیندهای متابولیک…) مصرف می کند و به آن نیاز دارد.

ورزش تاثیر بسیار مثبتی بر رشد فکری و عاطفی کودکان و نوجوانان دارد. این باعث می شود که خلاقیت توسعه یابد و کنترل بهتری بر مشکلات داشته باشید. علاوه بر این، عزت نفس کافی را فراهم می کند، در میان دیگران به اجتماعی شدن کمک می کند. به همین دلیل در تمام زمینه های آموزشی متعهد به انجام تمرینات بدنی از طریق کلاس های درس تربیت بدنی خود هستند. انجام یک بخش تئوری و سپس اجرای تمرین ها چیست.

تفاوت بین ورزش، فعالیت بدنی و تمرین بدنی چیست؟

انجام ورزش مستلزم رقابت است. و این شرایط اساسی است که تفاوت را ایجاد می کند. زیرا رقابت به معنای وجود یک مقررات و اجرای آن است.

فعالیت بدنی بسیار رایج است، در واقع شما ناخودآگاه آن را روزانه تمرین می کنید.

فعالیت بدنی، ورزش و تمرین بدنی سه چیز متفاوت هستند. فعالیت بدنی هر حرکت ارادی است که توسط عضلات ایجاد می شود و منجر به صرف انرژی می شود.

تمرین بدنی افزایش تحرک بدن است، اما یک فعالیت برنامه ریزی شده و تکراری است که هدف آن بهبود عملکرد ارگانیسم است.

در حالی که ورزش مجموعه تمرینات بدنی است که به صورت بازی ارائه می شود. صرف نظر از اینکه آنها فردی یا جمعی هستند اما تحت قوانین خاصی انجام می شوند.

تفاوت بین فعالیت بدنی و ورزش بدنی

فعالیت بدنی چه تاثیری بر سلامتی دارد؟

ورزش بدنی به طور کلی عادات سبک زندگی سالم را ترویج می کند. و اگر عادت دارید که در دوران کوچکی زندگی فعال داشته باشید. برای اطلاع از نقش ورزش در سلامتی افراد، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای یک عمر راحت تر است. ورزش بدنی به جوان‌ترین و به طور کلی به همه افراد کمک می‌کند:

کمک می کند بدن فرد به رشد سالم توسعه یابد

هماهنگی و کنترل حرکات بدن افزایش می یابد

عملکرد مدرسه را افزایش می دهد زیرا باعث بهبود حافظه، تمرکز و کاهش اضطراب می شود.

باعث افزایش اعتماد به نفس

یکپارچگی در گروه را ترویج می دهد

روابط اجتماعی مثبت را تقویت می کند

از مصرف دخانیات، الکل، سایر مواد مخدر و سموم جلوگیری می کند

ارزش‌ها را آموزش می دهد زیرا تلاش، دوستی و روحیه تیمی را تشویق می‌کند.

با توجه به مزایایی که ورزش برای بدن دارند، بهتر است با چند راهکار ساده، فرزند خود را به انجام ورزش تشویق کنید. برای اطلاع از چند راهکار برای تشویق کودکان به ورزش می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

سخن پایانی

شاد و سالم زندگی کردن آرزوی هر انسان زنده ایی می باشد. بر اساس این تفاوت ها، می توان نتیجه گرفت که فعالیت بدنی بدون ورزش وجود دارد، اما دومی نیاز به فعالیت بدنی به طور کامل دارد تا معنای واقعی داشته باشد. در هر صورت هر دو در برنامه روزانه همه افراد برای حفظ سلامتی و پرهیز از انواع آسیب شناسی مهم و توصیه می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.