ورزش برای افراد شاغل

ورزش برای افراد شاغل

ورزش برای افراد شاغل

به نظر می رسد اخیراً ورزش کردن و تغذیه سالم مد شده است، آن را در همکاران خود دیده ایم و با توجه به فوایدی که به همراه دارد تعجب نمی کنیم. اما چرا این تغییر؟ ورزش فواید زیادی هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی برای ما به ارمغان می آورد. اما آیا به دنیای کار مربوط می شود؟ آیا عملکرد شغلی را بهبود می بخشد؟ اینها برخی از سوالاتی است که بسیاری از کارگران و کارمندان از خود می پرسند. در مقاله قصد داریم به آنها پاسخ دهیم البته قبل از هر چیز قصد داریم اشاره کنیم که ورزش به طور کلی چه فوایدی برای ما دارد. در مقالات قبلی یکه سازان به ورزش و تفریحاتی مانند بازی ایرهاکی و فوتبال دستی و .. اشاره شد ولی در این مقاله قصد داریم ورزش های مهم برای افراد شاغل را معرفی کنیم.

نقش ورزش برای افراد شاغل

فواید بی شماری که ورزش بدنی به طور کلی برای بدن ما دارد به خوبی شناخته شده است: گردش خون را بهبود می بخشد، عملکرد سیستم ایمنی ما را بهبود می بخشد، سلامت استخوان های ما را بهبود می بخشد و حتی می تواند خلق و خوی خوب ما را افزایش دهد. ورزش به رهایی از تنش و مبارزه با استرس کمک می کند و باعث ایجاد رفاه در کارگران می شود که تأثیر مطلوبی بر انجام وظایف آنها دارد.

ورزش باعث ترشح اندورفین می شود و به همین دلیل است که ورزشکار عزت نفس خود را افزایش می دهد. ظاهر فیزیکی شما بهبود می یابد و احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنید. از نظر درونی، بدن شما نیز شرایط بهتری را ارائه می‌کند.

چرا افراد شاغل باید ورزش کنند؟

نقش بخش ارتباطات یک شرکت برای ایجاد انگیزه در جامعه به عنوان یک کل، بهبود رفاه کارکنان و تقویت انسجام ضروری است. فعالیت بدنی راه حلی عالی برای کمک به کارمندان شما برای مقابله بهتر با کار است، زیرا هورمون های استرس را کاهش می دهد، تولید اندورفین را تحریک می کند و به حفظ روابط اجتماعی کمک می کند.

ورزش برای افراد شاغل

افرادی هستند که معتقدند ورزش فقط در سطح جسمانی فواید دارد، اما اشتباه می کنند، زیرا مزایایی که در سطح روانی برای ما به ارمغان می آورد به همان اندازه جذاب یا حتی بیشتر است. و اگر در سطح روانشناختی از مزایایی برخوردار باشیم، می‌توانیم فکر کنیم که در کارهای روزمره نیز به ما کمک می‌کند، درست است؟ پاسخ مثبت است، همانطور که از عنوان این پست مشخص است، ورزش بهترین متحد کارگر است. و چگونه ممکن است اینطور نباشد؟ با در نظر گرفتن همه چیزهایی که به دست می آوریم. توجه به این نکته الزامی می باشد که میانم فعالیت بدنی و ورزش بدنی تفاوت وجود دارد و آن ها را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

بهترین زمان برای ورزش کردن افراد شاغل

به نظر من بهترین زمان برای ورزش کردن، زمان بعد از اتمام کار است. اگر صبح زود و قبل از سر کار رفتن ورزش کنید باعث تحلیل رفتن انرژی و ایجاد خستگی در شما می شود. بنابراین در محل کار خسته و بی حوصله هستید و دیگر رمقی برای ادامه فعالیت های کاری را ندارید، بنابراین بعد از کار بهترین زمان برای ورزش کردن افراد شاغل است.

با انجام ورزش به صورت منظم می توانید آمادگی جسمی بدن خود را افزایش داده و از این طریق بتوانید از مشکلاتی که ممکن است به دلیل نشستن ساعت های طولانی در پشت میز برای شما به وجود آید، جلوگیری شود.

پیاده روی بهترین ورزش برای افراد شاغل

در ادامه مبحث بهترین زمان ورزش کردن بهتر است این موضوع را بیان کنیم که می توانید از پیاده روی به جای ورزش صبحگاهی استفاده کنید. در این روش اگر مسیر کار تا خانه شما دور است، و نمی توانید به طور کامل پیاده روی کنید دو راه پیش روی شماست، یک از دوچرخه استفاده کنید تا به محل کار برسید. دو نیمی از مسیر راه با وسایل نقلیه عمومی بروید و بقیه مسیر را پیاده روی کنید تا به محل کار برسید. و اگر مسیر خانه تا محل کار شما نزدیک است که چه بهت، می توانید کل مسیر را پیاده روی کنید تا محل برسید. برای پیاده روی کردن سعی کنید از کفش ورزشی مناسب و به نحوه درست پیاده روی کنید تا خدایی نکرده آسیبی به خودتانوارد نکنید.

انواع ورزش های در خانه برای افراد شاغل

یوگا

این ورزش برای تمرین در خانه بسیار ایده آل است، زیرا فقط با داشتن یک تشک یا تشک می توانیم به سرعت و به راحتی پیش برویم. با یوگا بسیاری از عضلات بدن را تمرین می دهید و علاوه بر این، به شما اجازه می دهد تا حد زیادی آرام شوید.

تمرینات هوازی

با زمان از کار افتادگی که تجربه می کنیم، بدن ما نیاز به کار دارد. بنابراین تمرینات قلبی گزینه خوبی برای رسیدن به آن هستند. این تمرینات ضربان قلب ما را افزایش می دهد، ظرفیت استقامت ما را افزایش می دهد و وضعیت بدنی ما را بهبود می بخشد. علاوه بر این، ما همچنین می توانیم آنها را به روش های مختلفی انجام دهیم: راه رفتن، دویدن، بالا رفتن از پله ها، طناب زدن …

دراز و نشست

تقویت، ساخت و تقویت عضلات شکم نیاز به زمان زیادی ندارد، ما به هیچ دستگاهی برای آن نیاز نداریم و می توانیم این کار را در هر جایی از خانه انجام دهیم. ما می توانیم بین 10-15 دقیقه در روز را اختصاص دهیم. با این حال، باید در نظر داشته باشیم که وقتی صحبت از دراز و نشست می‌شود، توصیه نمی‌شود که خود را با تکرارهای اغراق آمیز له کنیم یا هر روز هفته آن‌ها را انجام دهیم. قسمت مرکزی بدن ما در هنگام انجام هر تمرینی یکی از مقاوم ترین قسمت هاست، بنابراین زمان ریکاوری آن بسیار طولانی تر است.

بوکس سایه

برای انجام این ورزش به هیچ وسیله ورزشی نیاز ندارید. فقط زدن هوا به شدت کافی است! ایده آل این است که سرعت های مختلف را به تناوب تغییر دهید و طوری رفتار کنید که گویی حریف خود را در رینگ دنبال می کنید.

علاوه بر این، می توانید پاها را نیز تمرین دهید، زیرا می توانید لانژ، اسکات یا پرش را انجام دهید و به این ترتیب، شدت را افزایش می دهید.

 

ورزش برای افراد شاغل - بوکس سایه

تمرین با کش و دمبل

برای تمرین آن در خانه می توانید با یک کش یا با دمبل به خود کمک کنید. این تمرین بسیار کامل است زیرا علاوه بر تقویت قدرت گرفتن، به شما این امکان را می دهد که عضلات کمر و بازوها را نیز تمرین دهید.با این ورزش شما همچنین قادر خواهید بود عملکرد سیستم تنفسی و قلبی عروقی را بهینه کنید.

سخن پایانی

شاغل بودن بودن بهانه ای برای ترک ورزش نیست. ورزش های زیادی وجود دارد که می توان در خانه بدون نیاز به بیرون رفتن انجام داد! پس در نظر داشته باشید که سه روز در هفته را به سلامتی خود اختصاص دهید. علاوه بر این، حفظ یک روال فیزیکی به شما این امکان را می دهد که برای چند ساعت حواس پرت شوید. ذهن از اطلاعات منفی بیش از حد جدا می شود، بنابراین می توانید اضطراب را کاهش دهید. سعی کنید این ورزش ها را در برنامه تمرینی خود بگنجانید و خواهید دید که چگونه شما را فعال و در حالت کامل نگه می دارند!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.